Pellet zanętowy Method Feeder Profess

tlo_non

Method Feeder to technika, która wdarła się na salony wędkarstwa i zadomowiła już na dobre. Z tego względu polski rynek ocieka artykułami stworzonymi do tego sposobu łowienia, nęcąc nasze nozdrza zapachami i kusząc oczy kolorowym i coraz ciekawszym towarem. Aby ułatwić ten wybór, przetestowaliśmy kolejny produkt dedykowany technice Method Feeder. Tym razem jest to pellet zanętowy w rozmiarze 2 mm marki Profess. Jak sprawdził się na łowisku, czy sprostał oczekiwaniom? Na wszystkie pytania odpowiedzieliśmy w naszym teście.

Test Pellet Method Feeder

Charakterystyka ogólna

2 mm pellet zanętowy firmy Profess dedykowany do techniki Method Feeder to drobny, wysokoproteinowy pellet, sprawdzający się jako dodatek do zanęty. Może zostać zastosowany również w podajnikach method feederowych lub w klasycznych koszyczkach zanętowych i feederowych. Bogata paleta obfituje w dużą ilość smaków i zapachów. W ofercie znajdziemy: m. in. truskawkę, kryl, kwas masłowy, czosnek i chili, wanilię i kukurydzę i wiele innych. Produkt dostępny w opakowaniach o wadze 700 g.

Jakość i wykonanie

Testowany pellet marki Profess to produkt do samodzielnego sporządzenia i wykorzystania podczas nęcenia w klasycznych metodach gruntowych, jak i method feeder. My sprawdziliśmy jego zastosowanie w tej ostatniej technice, lokując go w podajniku wraz z przynętą. Biorąc opakowanie produktu do ręki, dostajemy 700 gramową torbę z możliwością wielokrotnego zamykania, której niewielkie okienko zdradza zawartość. Taki zabieg bardzo pochwalamy, ponieważ mamy możliwość nie tylko sprawdzenia struktury pelletu, ale także koloru. Gama dostępnych smaków jest bardzo duża, dlatego jesteśmy pewni, że każdy znajdzie coś dla siebie. Po otwarciu zapachy są intensywne, ale nie drażniące. Woń pelletu jest trafiona z oznaczonym na opakowaniu smakiem i szybko można odgadnąć jej rodzaj. Nie mamy też zastrzeżeń do samej struktury suchego pelletu. Producent na opakowaniu udostępnił dokładną instrukcję przygotowania produktu, w której znaleźliśmy informację o sposobie namaczania. Przygotowując pellet z dedykacją do lokacji w podajniku method feeder należy uważać jednak na przemoczenie. Nie będziemy ukrywać, że aby dojść do perfekcji przygotowania pelletu Profess, trzeba nieco nabrać do tego wprawy. Warto spojrzeć na dołączoną instrukcję, w której znajdziemy informację o wolnym domaczaniu.

Przeznaczenie

Pellet 2 mm firmy Profess dedykowany jest do łowienia za pomocą methody. Sposób jego podawania jest dowolny. Może być dodatkiem do zanęty lub wykorzystywany w podajnikach method feeder czy klasycznych koszyczkach. Z powodzeniem można lokować go w woreczkach PVA. Dedykowany jest do nęcenia białorybu.

Cena

Koszt pelletu 2 mm marki Profess kształtuje się w granicach 10 zł za 700 g. Naszym zdaniem nie jest to wygórowana cena, przy tej jakości produkcie. Jest on bardzo łatwo dostępny. Bez problemu znajdziemy go w sieci, w sklepach sieciowych, jak i małych sklepikach wędkarskich.

W AKCJI

Pellet 2 mm marki Profess testowaliśmy ostatecznie w dwojaki sposób. W pierwszym kroku podawaliśmy go do wody w koszyczkach method feeder. Drugi krok wyniknął ze wspomnianego we wcześniejszym punkcie braku wprawy w domaczaniu pelletu, przez co wykorzystaliśmy go jako dodatek do zanęty. W obu przypadkach pellet pracował dobrze nęcąc ryby, o czym świadczyła dość duża ilość brań. Zamoczony w wodzie wraz z podajnikiem szybko się z niego uwalniał. Jednak, tak jak opisywaliśmy, musiał być on idealnie przygotowany. Przemoczenie pelletu sprawiało, że nie wydostawał się on w pełni z koszyka, natomiast niedomoczony rozsypywał się podczas rzutu. W naszym przypadku najbardziej rozchwytywany był pellet o smaku kwasu masłowego, który nęcił karasie oraz karpie. Oprócz wspomnianego początkowego problemu z przygotowaniem, nie mieliśmy większych zarzutów do jego pracy.

Ciekawy produkt w przystępnej cenie

Dużym atutem pelektów Profess jest dostępność szerokiej gamy smaków i zapachów. Pozytywnie przemawia do nas również niewygórowana cena produktu.

Podsumowanie

Pellet marki Profess testowaliśmy głównie w podajnikach method feeder, oraz jako dodatek do zanęty. W obu przypadkach nie mieliśmy zastrzeżeń do pracy produktu oraz oddziaływania na ryby. Dużym atutem tej serii jest dostępność szerokiej gamy smaków i zapachów. Pozytywnie przemawia do nas również niewygórowana cena produktu. Jedynym zastrzeżeniem jest przygotowanie pelletu do zasiadki. Wymaga to niemałej wprawy, a jak wiadomo niekiedy liczy się szybkość, zwłaszcza, jeśli myślimy o zawodach, gdzie nie można pozwolić sobie na błędy. Po osiągnięciu pożądanej konsystencji, produkt sprawował się całkiem dobrze, co przysposobiło nam kilka ładnych okazów.

Zalety

• duża gama smaków i zapachów