Kulki zanętowe, proteinowe Carp Signal Bait Profess

tlo_non

Tym razem do naszego testu wybraliśmy kulki zanętowe od firmy Profess. Na nasz warsztat trafiły dwie serie: Spice Instinct i Carp Signal Bait. Czy przyciągały ryby w zadowalający sposób i jakie pozostawiły po sobie wrażenia? Wszystkiego dowiecie się z naszego testu.

Charakterystyka ogólna

Kulki zanętowe od firmy Profess dzielimy na serie Carp Signal Bait oraz Spice Instinct. Powstały w oparciu o doświadczenie wielu testerów i wielu godzin spędzonych nad wodą. Obie serie produktów charakteryzuje niezwykle naturalny, odpowiednio zbilansowany skład. Carp Signal Bait to kulki zanętowe w rozmiarze 16-20mm, sprzedawane w 750 g i 3 kilogramowych opakowaniach. Wyróżnia je szeroka gama smakowa, w której odnajdziemy najbardziej popularne i pożądane smaki, jak truskawka czy krab. Spice Instinct to kulki w rozmiarze 18mm. Wachlarz dostępnych smaków jest o wiele mniejszy, ale za to dość nietypowy. Odnajdziemy tutaj aromaty o nazwie Libido, Amigo czy Cobra. Nazwy te nie są dosłownym odwzorowaniem składników umieszczonych w kulkach, a luźną interpretacją producenta. Każda z tych nazw to mieszanka wybranych aromatów, tworzących unikalne smaki. Dostępne w 1kg opakowaniach.

Jakość i wykonanie

Kulki zanętowe od firmy Profess to produkty o niebanalnych, naturalnych składach, które bardzo dobrze oddziałują na ryby. Znakomite kompozycje, również smakowe, sprawiają, że większość dostępnych aromatów to hity, które działają na łowisku. Innym aspektem jest również staranność wykonania, która jest zdecydowanie zadowalająca. Kulki obu serii nie posiadają żadnych odkształceń, ani pęknięć. Po ich przełamaniu widzimy różnego rodzaju pozostałości ziaren i innych składników pochodzenia naturalnego, próżno szukać chemicznych skrótów na opakowaniu. Ich woń jest znośna i co za tym idzie nie odstraszająca ryb, a jednocześnie wystarczająca do ich przyciągnięcia. Aromat danych kulek jest zgodny z nazewnictwem umieszczonym na opakowaniu. Serie Carp Signal Bait oraz Spice Instinct są odpowiedzią na wszystkie zapotrzebowania wędkarzy, ponieważ posiadają szeroką gamę smakową. Obie stanowią niezłe zaplecze dla każdego karpiarza, a wszystko dlatego, że znajdziemy tutaj zarówno te najbardziej pożądane aromaty, jak i te niepowtarzalne i unikalne. Kulki pracują w zależności od średnicy i temperatury wody, od kilku do kilkunastu godzin. Spice Instinct to seria kulek o zwiększonej zawartości naturalnych protein i atraktorów. Powstały z miksów opartych na mączkach z organizmów morskich i słodkowodnych oraz białkach zwierzęcych i roślinnych. Carp Signal Bait to seria kulek oparta na naturalnych produktach bogatych w białko, tłuszcze i węglowodany.

Przeznaczenie

Kulki zanętowe od Professa, jak sama nazwa wskazuje, służą do nęcenia stanowisk wędkarskich podczas karpiowania. Ich głównymi odbiorcami są karpie i amury. Mają zadanie zwabić i zatrzymać je w miejscu nęcenia. Ich przeznaczenie jest jak najbardziej zgodne z rzeczywistością.

Cena

Cena kulek uzależniona jest od smaku oraz danej serii. Za opakowanie kulek zanętowych Carp Signal Bait zapłacimy17 zł i dostajemy za to 750g towaru i ok 60 zł za opakowanie 3 kilogramowe. Seria Spice Instinct w opakowaniu 1 kg to już koszt 30 zł. Cena wydaje nam się całkiem niezła, choć Spice Instinct nieco nas zaskoczyła. Jak się jednak później okazało, za wyższą ceną idzie również wyśmienita jakość.

Kulki zanętowe Carp Signal Bait Profess to dobry wybór

W akcji

Kulkami nęciliśmy zarówno wiosną, jak i latem, po chwilę obecną czyli jesień. Smaki dobieraliśmy pod odpowiednie warunki, trzymając się zasady, iż w cieplejsze dni nęcimy na słodko, w chłodniejsze zaś bardziej „rybnie”. W miesiącach letnich wyśmienicie sprawdzały nam się kulki Carp Signal Bait, które dobrze pracowały w wodzie, zatrzymując ryby w miejscu nęcenia na kilka godzin. Musimy jednak przyznać, że podczas gorszych warunków i na łowiskach trudniejszych furorę robiły zdecydowanie kulki Spice Instinct, które nie miały ze sobą równych. Stawały się dosłownie zabójczą bronią, która otwierała wodę.
Obie serie sprawdziliśmy również pod kątem pracy w szklanym naczyniu i możemy powiedzieć, że na pewno nie są to kulki, które strukturą przypominają ”beton”. Co więcej, czasami używaliśmy ich jako przynęty, zakładając je na nasz przypon. Tam spisywały się równie bardzo dobrze przynosząc ryby, które szybciej je pobierały, ponieważ miały do nich większe zaufanie dzięki wcześniejszemu poznaniu podczas nęcenia. Pojawianie się zatem ryb na naszych haczykach jest najlepszym potwierdzeniem na skuteczność kulek zanętowych od Professa. Choć może nie były to największe sztuki, to i tak cieszyły nas równie mocno.

Wzorcowa praca

Wzorowo dobrane smaki i zapachy kulek zanętowych decydują o ich skuteczności

Podsumowanie

Kulki zanętowe od Professa zostawiły po sobie jak najbardziej dobre wrażenia. Ważne jest to, że spełniały one swoją rolę i przyciągały ryby w pole nęcenia. Najprawdopodobniej zawdzięczamy to naturalnemu składowi kulek i atrakcyjnej dla okazów gamie aromatycznej, która charakteryzuje się niezwykle szerokim wyborem. Naszym zdaniem na ciut większą uwagę zasługują kulki z serii Spice Instinct, które w naszym odczuciu otwierały nawet wody, które spisaliśmy już na straty.