tlo_non

Jesień to kulminacja sezonu na drapieżniki. Właśnie teraz zapolujemy na grube okonie, szczupaki i sandacze. Do naszych zestawów bezwzględnie potrzebna będzie dobrej jakości plecionka. Kolejny raz w krótkim odstępie czasu przedstawiamy produkt w tej kategorii.

Charakterystyka ogólna

Jakiś czas temu dotarliśmy do linki wcześniej nam nieznanej. Tajemnicza nazwa i marka była dla nas wyzwaniem. Linki nawinęliśmy na trzy zestawy. Zaczęliśmy od lekkiej sandaczówki, następnie w ruch poszedł średni kij kogutowy, a na końcu jerkówka. Całość stanowiła doskonały obszar testowy dla nowej plecionki na rynku polskim. Jako pierwsi w kraju testujemy plecionkę ośmiosplotową firmy JMC. Pole manewrów testowych to stołeczna Wisła.

Jakość wykonania

Przyznać musimy, że zaskoczyło nas kilka rzeczy. Po pierwsze konfekcjonowanie. Nie jest krzykliwe, przypomina nieco stare amerykański linki zapakowane w pospolity blister. W odróżnieniu od wielu produktów tego typu, plecionka JMC nawijana jest na szpulce w odcinkach 300 metrowych. Nieco szkoda, że producent na tę chwile nie podsiada w ofercie mniejszych szpul np. w odcinkach 130 m. Koniecznie należy też rozbudować gamę plecionki o kolor zielony.

plecionka jmc adventure1

plecionka jmc adventure2

plecionka jmc adventure7

Sam produkt robi już na „sucho” spore wrażenie. Linka przypomina w dotyku drogie i ekskluzywne japońskie produkty tego typu. Plecionka jest śliska, wiotka i pozbawiona pamięci. Testując przeróżne węzły stwierdzamy dużą swobodę doboru odpowiedniego dla siebie, oraz utrzymywanie mocy. Z wielkim apetytem ruszyliśmy nad wodę.

plecionka jmc adventure11

plecionka jmc adventure14

plecionka jmc adventure15

Przeznaczenie

My oczywiście polowaliśmy ze spinningiem na drapieżnika. Plecionkę (0,15 mm) stosowaliśmy nawet w przynętach ważących 60 gram. Jednak najczęściej wykorzystywana była do sandaczowania przynętami od 10 do 30 gram. Tu stosowaliśmy plecionkę o grubości 0,10 mm. Dostępne grubości / wytrzymałości pozwolą nam wyposażyć się w kompletny zestaw, pozwalający łowić niemal wszystkie gatunki ryb drapieżnych występujących w naszych łowiskach. Jasną sprawą jest to, że linkę możemy z powodzeniem zastosować do innych metod niż spinningowe.

plecionka jmc adventure13

W akcji

Po pierwsze nawijanie. Zaskoczyła nas swoboda układania linki na szpuli kołowrotka i bez znaczenia, czy były to młynki spinningowe czy multiplikatory. Plecionka w multiplikatorze nie zakleszcza się między zwojami. Linka jest cicha, nie słychać jej na przelotkach wędek. Jaskrawy, żółty kolor w nieznacznym tylko stopniu odbarwia się podczas użytkowania. Co ciekawe, linka nie chłonie brudu z tak zanieczyszczonej wody jak Wisła, dzięki czemu mamy ułatwione obserwowanie plecionki podczas prowadzenia przynęty.

plecionka jmc adventure4

plecionka jmc adventure5

plecionka jmc adventure6

plecionka jmc adventure8

No i na koniec najważniejsza sprawa. Moc i wytrzymałość. Plecionka JMC jest bardzo mocna i trzyma parametry na węźle i na linii znacznie poza opisem wytrzymałości podanym na opakowaniu. Co ważne, łowienie w trudnych warunkach z zaczepami nie wpływa w znaczący sposób na parametry produktu.

plecionka jmc adventure9

plecionka jmc adventure10

plecionka jmc adventure12

plecionka jmc adventure16

plecionka jmc adventure17

Cena

Mamy kolejne spore zaskoczenie. Trzystumetrowy odcinek linki kosztuje 85 zł. To bardzo atrakcyjna cena, która deklasuje plecionki wędkarskie dostępne w większości na rynku, nawet spośród tych bardzo uznanych.

plecionka jmc adventure20

Ogólne wrażenie

Świetna i tania plecionka. Jesteśmy zaskoczeni, że inni producenci, nawet ci mocno obecni na polskim rynku, nie potrafią zaoferować produktu tej jakości w podobnej cenie. Przewidujemy, że linka JMC w niedługim czasie zyska sobie całą rzeszę fanów i klientów. My przyznajemy plecionce wyróżnienia „Wybór redakcji”, „Super jakość” i „Korzystny zakup”.

plecionka jmc adventure18

plecionka jmc adventure19

OCENA KOŃCOWA – punktowanie:

{flashchart title=”Ocena końcowa/punktowanie” data=”Jakość i wykonanie,cena,przeznaczenie,w akcji,wrażenia,średnia ocena/9,10,10,10,10,9.8″ multibar_color=”1″}costs{/flashchart}

ZALETY WADY

przynęty na szczupaka

Ostatnie komentarze

Recent Comments
  • Mario w Plecionka JMC 8XCJ: “Jak odczytywać te nowe oznaczenia grubości plecionka JMC Adventure np: pe 0,6 to jaka grubość czy np: Japońska plecionka JMC…lip 3, 07:47
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Posiadam dwie sztuki te młynki to jakaś katastrofa łowiąc nad wodą muszę zwracać uwagę tylko na kołowrotki a nie cieszyć…lis 9, 05:53
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Katastrofa bardzo żyłka wchodzi pod szpule co powoduje uszkodzenie żyłki kupno tych kołowrotków to moja największa porażka odradzam kupna tych…paź 15, 20:01
  • Fishing Test w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Jest to kolor HASUcze 24, 16:56
  • Atraha w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Co to jest za kolor na pierwszej fotografi w nagłówku?cze 16, 09:10
  • marek w Kołowrotek Harami FD 2510 Robinson: “Mam Harami FD 2510 Robinson kupiony specjalnie na okonie. Pierwszy wypad i dupa !!! Pod gumy ok ale już obrotówka…maj 20, 00:58
  • Łukasz FT w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Kij na foto to Mikado M-ka 360mar 21, 13:06
  • Sim w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Witam , z jakim kijem był testowany ten kołowrotek tzn. co to za wędka na fotkach. Pozdrawiammar 18, 05:14