Kołowrotek Baitfeeder bazujący na rozwiązaniach konstrukcyjnych i stylistycznych znanych z modelu 8K. Korpus, pokrywy boczne i rotor, wykonane są z wytrzymałego grafitu. Rozmiar kołowrotka wynosi 6000. Waga tego kołowrotka to 530g. Za płynną pracę przekładni odpowiada zestaw pięciu łożysk kulkowych i pojedyncze rolkowe łożysko oporowe. Jest to oczywiście łożysko bezstopniowego systemu anty rewersu Quick-Set. Zwiększona została o 15% – w stosunku do standardowego rozwiązania –średnica i wysokość głównego koła napędowego przekładni, co przekłada się na ponad 30% wzrost mocy przekładni. Dzięki temu przy zastosowaniu szybkiego przełożenia – 5,3:1 – uzyskaliśmy nawój na poziomie 103cm.
Niespotkana stabilność pracy przekładni głównej – objawiająca się superp łynną pracą i wysoką wytrzymałością, oraz trwałością, to efekt oparcia wałka zębatego na dwóch łożyskach kulkowych. Sam wałek zębaty jest precyzyjnie wycinany z mosiądzu. Przekładnia jest wyposażona we włącznik wolnego biegu szpuli Auto Trip. Z tyłu kołowrotka znajduje się pokrętło regulacji nacisku hamulca wolnego biegu. Długi, 30 milimetrowy skok szpuli w systemie wolnej oscylacji z ślimakowym posuwem szpuli zapewnia bardzo ciasny i twardy nawój na szpuli. Rotor w konstrukcji CRF (CyclonicFlow Rotor) został zaprojektowany tak, by w czasie obrotu wytwarzać wirowy przepływ powietrza. Przyspiesza to czas schnięcia kołowrotka zroszonego wodą w czasie wyrzutu. Rotor jest wyważony komputerowo w systemie RES-II. Masywny i wytrzymały kabłąk wykonany jest z pełnego aluminium i posiada łożyskowaną rolkę w systemie EFR-II. Szpula wycinana jest z aluminium. Pojemność wynosi: 370m dla linki o średnicy 0,30mm, 300m dla linki 0,33mm i 270m dla linki 0,35mm. Pod szpulą pracuje wielo tarczowy, progresywny hamulec główny z uszczelnieniem Hydro-Block. Maksymalny nacisk hamulca to 12kg. Za przekazywanie napędu na przekładnię kołowrotka odpowiada metalowa korba zakończona drewnianym uchwytem korby.