Wędka D.A.M Microflex 230 cm 2-10 g

tlo_non

Jeszcze dosłownie kilka dni i dla wielu wędkarzy rozpocznie się właściwy sezon wędkarskiej przygody, czyli łowienie szczupaków i boleni. Są też tacy, którzy uganiają się za mniejszymi gatunkami np. okoniami, pstrągami czy kleniami. Takie łowienie wymaga delikatniejszego sprzętu, i dla takich właśnie zapaleńców przygotowaliśmy test wędki D.A.M, nowości na 2017 r. z serii Microflex.

Charakterystyka ogólna

Można powiedzieć, że firma D.A.M powraca na nasz rynek z ogromną ilością sprzętu. Ich nowości oraz cała oferta z pewnością przypadnie niejednemu wędkarzowi do gustu. Nie inaczej jest z serią wędek Microflex. Została ona stworzona dla miłośników łowienia na małe przynęty: woblery, gumy czy obrotówki i wahadłówki. Dostępne mamy dwie długości – 190 cm oraz 230 cm. Taka rozmiarówka ze spokojem zadowoli wędkarzy łowiących i z łodzi, i z brzegu – z pewnością wybiorą dla siebie odpowiedni model. Dodatkowo możemy również wybierać spośród trzech ciężarów rzutowych: 1-7 g, 2-10 g oraz 3-15 g.
Testowanym przez nas produktem był model 2-10 g, co naszym zdaniem jest najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem.

Wędka D.A.M Microflex 230 cm 2-10 g

Jakość i wykonanie

Bez dwóch zdań jakość wykonania wędki Microflex stoi na naprawdę wysokim poziomie. Nowoczesny design od razu rzuca się w oczy. Mówiąc nowoczesny nie mamy na myśli przesadzony, ale właśnie stonowany, i powinien większości się spodobać. Całość jest elegancka i przyjemna dla oka.
Dzielona rękojeść, zaplanowana została tak, aby wpasować się w obecne trendy. Do jej budowy zastosowano połączenie pianki oraz korka. Wstawki carbonowe i niebieskie omotki idealnie komponują się z całością.

dam microflex 1

dam microflex 2

dam microflex 3

dam microflex 4

dam microflex 5

dam microflex 6

Wszystkie modele wędek to wędki dwuczęściowe. Zastosowano w nich często spotykane połączenie typu “spigot”. O jego wadach i zaletach pisaliśmy w poprzednich testach, dlatego nie będziemy do tego wracali.
Producent podaję informację o zastosowaniu węgla TC30. Jak wypada i sprawdza się w boju wędka wykonana przy użyciu takiego materiału, przedstawimy w dalszej części testu.

dam microflex 7

dam microflex 8

dam microflex 10

Przeznaczenie

Już sama nazwa wskazuje, również daliśmy sygnał na początku testu do czego i do kogo została skierowana ta seria wędek, ale przejdźmy do konkretów…
Microflex 230cm 2-10 g to wędka uniwersalna, do zastosowania małych przynęt wszelakiej maści. Standardowo więc małe i lekkie główki jigowe z gumą jak, również woblerki i obrotówki. Idealnie sprawdza się łowiąc z brzegu, bez znaczenia czy łowimy nad mała czy większą rzeką lub jeziorem. Z powodzeniem tą długość można używać z wszelkich środków pływających – mamy tu na myśli małe i duże łódki. Co więcej, wędka w długości 190 cm może zaciekawić coraz to częściej spotykanych wędkarzy łowiących z Belly Boatów.

dam microflex 12

W akcji

Podeszliśmy do tematu z ogromnym optymizmem. Testowaliśmy wędkę w różnych warunkach i przy zastosowaniu różnych przynęt. Do naszego zestawu podczepiliśmy kołowrotek, również od D.A.M’a, i żyłkę 0,12 mm, aby maksymalnie odchudzić całość. Na początku sprawdziliśmy jak Microflex zachowuje się przy minimalnej, a potem maksymalnej gramaturze. W dole wędka zaczęła działać od 3 gramów. Puknięcie przynęty o dno było już czuć przy 4 g – co jest naturalne i nie powinno nikogo dziwić. Górna granica to 13 g – powyżej traciło się komfort rzutowy. Generalnie producent dobrze opisał zakres obsługiwanych przynęt.

dam microflex 13

dam microflex 14

dam microflex 15

dam microflex 17

dam microflex 18

dam microflex 19

dam microflex 20

Sprawdziliśmy również, jak wędka radzi sobie z woblerami. Na pierwszy strzał poszły malutkie 2-cm bączki ważące około 2 g. Komfortu nie mieliśmy, i musieliśmy przerzucić się na większe, 5-cm modele. Dopiero wtedy nasze rzuty były celne i osiągały zadowalające zasięgi.
Ugięcie blanku podczas holu jest dynamiczne i przechodzi w pierwsze fazie ze szczytowego w półparabolę. Dolnik jest dość sztywny, ale praca wędki w dwóch pierwszych fazach nie pozwala na spad ryby – ugięcie amortyzuje odjazdy.
Trzeba przyznać, że blank dobrze przenosi wszelkie dotknięcia, muśnięcia i oczywiście brania ryb. Atak na przynętę jest wyczuwalny wyraźnie, i nie sposób go pomylić lub przeoczyć.

dam microflex 21

dam microflex 29

dam microflex 30

Cena

Cena uzależniona jest, jak zawsze przy wędkach, od długości i ciężaru rzutowego. Kształtuje się już od 230 do 270 zł. Z dużym spokojem mówimy, że produkt wart jest swojej ceny i jesteśmy przekonani, że podzielicie nasze zdanie.

dam microflex 9

Ogólne wrażenie

Ciekawa propozycja do wiosennego czy delikatnego łowienia, gdzie głównym celem będą mniejsze gatunki ryb drapieżnych. Możliwość zastosowania różnego rodzaju małych przynęt otwiera drzwi dla miłośników takiego podejścia do wędkarstwa. Druga sprawa to jakość wykonania – jak wspomnieliśmy stoi ona na bardzo wysokim poziomie.

dam microflex 11

{flashchart title=”Ocena końcowa/punktowanie” data=”Jakość i wykonanie,cena,przeznaczenie,w akcji,wrażenia,średnia ocena/9,8,9,8,8,8.4″ multibar_color=”1″}costs{/flashchart}

Zalety Wady
– świetne wykonanie
– cena
– przeznaczenie
– lekko zaniżony dolny zakres
na szczupaka
Wobler Harvester
przynęty na szczupaka

Ostatnie komentarze

Recent Comments
  • Mario w Plecionka JMC 8XCJ: “Jak odczytywać te nowe oznaczenia grubości plecionka JMC Adventure np: pe 0,6 to jaka grubość czy np: Japońska plecionka JMC…lip 3, 07:47
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Posiadam dwie sztuki te młynki to jakaś katastrofa łowiąc nad wodą muszę zwracać uwagę tylko na kołowrotki a nie cieszyć…lis 9, 05:53
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Katastrofa bardzo żyłka wchodzi pod szpule co powoduje uszkodzenie żyłki kupno tych kołowrotków to moja największa porażka odradzam kupna tych…paź 15, 20:01
  • Fishing Test w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Jest to kolor HASUcze 24, 16:56
  • Atraha w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Co to jest za kolor na pierwszej fotografi w nagłówku?cze 16, 09:10
  • marek w Kołowrotek Harami FD 2510 Robinson: “Mam Harami FD 2510 Robinson kupiony specjalnie na okonie. Pierwszy wypad i dupa !!! Pod gumy ok ale już obrotówka…maj 20, 00:58
  • Łukasz FT w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Kij na foto to Mikado M-ka 360mar 21, 13:06
  • Sim w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Witam , z jakim kijem był testowany ten kołowrotek tzn. co to za wędka na fotkach. Pozdrawiammar 18, 05:14