Plecionka JMC 4X 0,04 i 0,06 mm

tlo_non

Popularyzacja metody lekkiego oraz ultralekkiego spinningowania wymusiła na wielu producentach wprowadzenie do swojej oferty odpowiednio cienkich plecionek. Kilka lat temu rynek wędkarski zachwycił się walorami Nanofila, jednak tak szybko jak okrzyknięto nowy produkt hitem, tak samo szybko w oczach wędkarzy czar prysł. Polska firma JMC wprowadziła całkiem niedawno do swojej ofert kolejną plecionkę. Tym razem mamy do czynienia z czterosplotową, wyjątkowo cieniutką linką JMC 4X. Sprawdzamy!

Charakterystyka ogólna

Bez wątpienia poprzednia linka od JMC zrobiła na nas i wielu klientach spore wrażenie. Długo czekaliśmy na plecionkę przeznaczona do połowu okoni, kleni, jazi i pstrągów. Zależało nam na lince cieniutkiej, wiotkiej i mocnej. Z wielkim zainteresowaniem oczekiwaliśmy na przesyłkę, a jeszcze mocniej przebieraliśmy nogami, kiedy przyszło nam z nową plecionką wybrać się na kilkanaście dni łowienia do Szwecji. JMC 4X została przez nas nawinięta na delikatne zestawy, których przeznaczeniem miały być okonie.

Plecionka JMC 4X 0,04 i 0,06 mm

Jakość wykonania

Podobnie jak poprzednia plecionka JMC, nowa 4X pakowana jest w podobny sposób, jednak w zdecydowany sposób różni się etykietą, na której producent jasno wskazuje na wyróżnik pomiędzy obiema seriami linek.

plecionka jmc 4X

Sam produkt wygląda nieco inaczej od poprzednio testowanego. Splot jest bardziej widoczny, a sama linka nieco mniej gładka i śliska. 4X występuje w dwóch kolorach, dwóch grubościach – 0,04 i 0,06 mm, oraz odcinkach 150 i 300 metrowych. Na sucho w ramach testów przewinęliśmy 4X przez mokra szmatkę, aby sprawdzić odbarwiania. Farba schodziła z plecionki w minimalnym stopniu. Jeszcze przed wędkowaniem zawiązaliśmy kilka standardowych węzłów aby sprawdzić podawane na opakowaniu wytrzymałości. W tej fazie testów jednoznacznie stwierdzamy: jest moc!

plecionka jmc 4X 8

Przeznaczenie

Cienkie plecionki zazwyczaj wykorzystywane są dla lekkiego połowu okoni. Także i my w tym zakresie 4X testowaliśmy przez kilkanaście dni. Linkę nawinęliśmy na kołowrotek Okuma Helios SX 20 podpięty do wędki St. Croix Legend Elite LES66LF2. Łowiliśmy z wykorzystaniem lekkich główek jigowych, kogutów oraz cykad i niewielkich wirówek. Naszym łowiskiem były szwedzkie jeziora oraz rzeki, gdzie w dużej części dno pokrywały ostre kamienie, bardzo negatywnie wpływające na żyłkę i plecionkę. Mieliśmy okazję szczegółowo przetestować nową plecionkę na niezliczonej ilości zaczepów oraz okoni. Kolejna część testów została zrealizowana na Odrze, podczas połowu kleni oraz jazi.

plecionka jmc 4X 6

W akcji

To, co zwraca uwagę już na samym początku, to bezproblemowe wiązanie z wykorzystaniem przeróżnych węzłów. Na wielu węzłach linka jest bardzo wytrzymała i jesteśmy pewni, że zdecydowanie przekracza parametry podane przez producenta na opakowaniu. Nawinięta na kołowrotek układa się bardzo ładnie i nie przeszkadza w oddawaniu długich i precyzyjnych rzutów. Co ciekawe, linka 4X traci znacznie mniej koloru, niż poprzedni produkt JMC. Splot, o którym pisaliśmy na wstępie, jest ścisły, dzięki czemu nawet podczas łowienia w trudnych warunkach plecionka nie strzępi się i utrzymuje bardzo długo swoją pierwotną wytrzymałość. To wielki plus dla produktu. Wiele cienkich plecionek które do tej pory stosowaliśmy, miały właśnie z tym elementem bardzo duży kłopot, przez co linkę należało co jakiś czas mocno skracać.

plecionka jmc 4X 1

plecionka jmc 4X 3

plecionka jmc 4X 5

Cena

Szpulka z nawiniętym 150 metrowym odcinkiem plecionki 4X kosztuje około 75 zł, natomiast za 300 m zapłacimy ok. 120 zł. Dostępność podobnych produktów na polskim rynku jest bardzo ograniczona. Jeśli nawet uda nam się odnaleźć produkt o zbliżonej grubości i podobnych właściwościach, będziemy zmuszeni wydać na alternatywny produkt co najmniej dwa razy więcej. W naszej opinii JMC 4X to zdecydowanie najlepszy stosunek ceny do jakości.

plecionka jmc 4X 2

Ogólne wrażenie

Doskonała plecionka. Świetne właściwości oraz cechy użytkowe. Dobra cena. W naszej opinii najlepszy produkt w swojej klasie dostępny na polskim rynku.

plecionka jmc 4X nagroda

OCENA KOŃCOWA – punktowanie:

{flashchart title=”Ocena końcowa/punktowanie” data=”Jakość i wykonanie,cena,przeznaczenie,w akcji,wrażenia,średnia ocena/10,10,10,10,10,10″ multibar_color=”1″}costs{/flashchart}

ZALETY WADY
przynęty na szczupaka

Ostatnie komentarze

Recent Comments
  • Mario w Plecionka JMC 8XCJ: “Jak odczytywać te nowe oznaczenia grubości plecionka JMC Adventure np: pe 0,6 to jaka grubość czy np: Japońska plecionka JMC…lip 3, 07:47
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Posiadam dwie sztuki te młynki to jakaś katastrofa łowiąc nad wodą muszę zwracać uwagę tylko na kołowrotki a nie cieszyć…lis 9, 05:53
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Katastrofa bardzo żyłka wchodzi pod szpule co powoduje uszkodzenie żyłki kupno tych kołowrotków to moja największa porażka odradzam kupna tych…paź 15, 20:01
  • Fishing Test w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Jest to kolor HASUcze 24, 16:56
  • Atraha w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Co to jest za kolor na pierwszej fotografi w nagłówku?cze 16, 09:10
  • marek w Kołowrotek Harami FD 2510 Robinson: “Mam Harami FD 2510 Robinson kupiony specjalnie na okonie. Pierwszy wypad i dupa !!! Pod gumy ok ale już obrotówka…maj 20, 00:58
  • Łukasz FT w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Kij na foto to Mikado M-ka 360mar 21, 13:06
  • Sim w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Witam , z jakim kijem był testowany ten kołowrotek tzn. co to za wędka na fotkach. Pozdrawiammar 18, 05:14