Okuma Psycho Perch UFR Spin 190cm 2-12g

tlo_non

Łowienie okoni na pierwszy rzut oka wydaje się banalne. Sprawa komplikuje się gdy chcemy dobrać się do tych największych ryb. Powstają coraz to nowsze, lepsze i specjalistyczne metody łowienia tego gatunku. Dzisiaj chcemy zaprezentować Wam wędkę, stworzoną wręcz do łowienia okoni, wędkę przeznaczoną do wielu przynęt – jesteście ciekawi? Zapraszam do lektury testu kija od Okuma Psycho Perch UFR Spin 190cm 2-12g – 2sec

okuma psycho perch ufr spin 190cm 2 12g

Charakterystyka ogólna

Seria Psycho Perch składa się z czternastu wędek, różniących się długością oraz ciężarem wyrzutu. Wśród wędek znajdziemy modele od 1,90m i 8g wyrzutu do dłuższych 2.67m i 18g. Dodatkowo każdy z kijów ma pewne różnice, detale wpływające na komfort łowienia konkretnymi modelami przynęt. Dzięki temu otrzymujemy pełen przekrój tego co europejski wędkarz potrzebuje do łowienia okoni. Znajdziemy modele przeznaczone do klasycznego spinningu jak również do castingu.
Z jaką wędką obecnie mamy do czynienia, i do czego została ona wyprodukowana, oczywiście opiszemy w dalszej części testu. Seria składa się
Wróćmy teraz do specyfikacji technicznej. Wędki spinningowe Okuma Psycho Perch Spin zbudowane są włókna węglowego 24T. Szczytówka wytworzona w technologii UFR (Ultimate Flex Reinforcement) czyli bardzo lekki i delikatny szczyt przy trzykrotnym zwiększeniu jego wytrzymałości. Dzięki temu w efekcie szczytówka wędki jest bardzo czuła, stworzona do operowania małymi i lekkimi przynętami a zarazem pozwala holować większe ryby. Klasycznie już, spotykane w innych modelach wędek Okumy, przelotki CCS Seaguide. Wędka pokazana w teście Okuma Psycho Perch UFR Spin 190cm 2-12g waży tylko 81g. Podpinając niewielki kołowrotek rozmiaru 1000 wręcz nie czujemy zestawu w ręku, co przy łowieniu okoni jest istotne.

Jakość i wykonanie

Okuma wręcz słynie z pięknie wykonanych wędek. Pamiętam stare czasy gdy, pierwszy raz mieliśmy styczność z produktami tej firmy – zawsze wyróżniały się na tle produktów konkurencji. Konkretnie w tym przypadku, mamy do czynienia z wędką “nowoczesną” , idealnie wpisującą się w obecne trendy. Elegancki trójelementowy dolnik, wykonany z pianki EVA jest przyjemny w dotyku. Uchwyt kołowrotka jest również dzielony, przez co blank jest na wierzchu – często spotykane rozwiązanie w obecnie produkowanych kijach. Wszystkie elementy opisujące daną wędkę, jak długość, ciężar wyrzutu znalazły się na blanku. Sam blank został “udekorowany” eleganckim i atrakcyjnym wzorem podnoszącym wizualne aspekty wędki – musimy przyznać że wygląda to interesująco.

Przeznaczenie

Okuma Psycho Perch UFR Spin 6’3 190cm 2-12g w naszym odczuciu to bardzo uniwersalny model. Po pierwsze jest wręcz idealny na łódkę pod różnego rodzaju przynęty – mamy tu na myśli woblery, małe wahadełka, obrotówki w rozmiarze 00 – 2, cykadki, czy gumy. Oczywiście zamysł producenta był taki aby wędka łowiła okonie, naszym zdaniem z powodzeniem można go wykorzystać na klenie, jazie czy nawet wzdręgi. Długość 190cm będzie decydowała, że wędkarze wybiorą ją właśnie na wszelkiego rodzaju środki pływające, pontony, łódki, kajaki czy belly boaty – i to się zgadza. Nie można zapomnieć o łowieniu w małych rzekach. My podczas testów z premedytacją zabraliśmy go na tego typu łowisko. Przyznać trzeba, że Okuma Psycho Perch bardzo dobrze wypadła i radziła sobie wręcz książkowo.

Cena

W dobie internetu i wolności handlowej ceny są bardzo różne. Średnio wędkę można kupić za około 250zł. Mówiąc średnio mamy na myśli dużą rozbieżność. Są sklepy gdzie wędka wystawiona jest za 230zł, a są i takie gdzie ten model kosztuje 290zł. Sytuacja klasyczna dlatego jeśli się już zdecydujecie na zakup, koniecznie przejrzyj oferty różnych sklepów. Co do samej ceny – patrząc na całokształt wędka jest warta swojej ceny.

W akcji

Do wędki podczepiliśmy kołowrotek Ryobi Applause rozmiar 1000. Plecionka JMC 8XCJ PE #0,5 zielona. I jak całość wypadła w testach? Podamy przykłady na konkretnych grupach przynęt.

Woblery – używaliśmy przynęt od 1cm do 6cm, od smużaków po woblerki głębiej pracująca. Waga przynęt nie przekraczała 7g. Odległości jakie osiągnęliśmy były zadowalające i wystarczające.

Cykady – zakres gramatur jakie używaliśmy to od 2 do 8g. Cykada 8g w nurcie to był naszym zdaniem kas jaki można używać na tej wędce Okuma Psycho Perch UFR Spin 190cm 2-12g.

Obrotówki od rozmiaru 00 do 2. Próbowaliśmy również używać większych w rozmiarze 3 ale jednak wędka zbyt się im poddawała. Niestety nie mieliśmy okazji sprawdzić jak kij będzie zachowywał się przy tej przynęcie na spokojnej wodzie, dlatego rozmiar 2 uznajmy za bezpieczny.

Gumy, czyli to co okoniarze lubią najbardziej. Używaliśmy główki od 2 do 10g do tego zakładaliśmy małe gumki, których waga nie przekraczała 3g, z pracą własną i bez. najlepiej wędka działała z przynętą, której całkowita waga była od 4-8g. Dawało nam to możliwość prowadzenia jej w każdy możliwy sposób. Od agresywnego podbicia do grania wręcz w miejscu. Przy maksymalnej wadze główki 10g i gumce 2g pozostawało nam delikatne szuranie po dnie. Podbicie nie było takie jakie byśmy chcieli widzieć, szczyt zbyt się wyginał.

Hol ryb, niezależnie od zastosowanej przynęty był komfortowy, ryby do 35cm bo takie niestety były największe, nie stanowią dla Okumy Perch Spin problemu.

Piękna praca

Wędka pod rybą praktycznie cała pracuje, amortyzując odjazdy dużego okonia

Okuma Psycho Perch UFR Spin 190cm 2-12g cały pracuje pod rybą

Podsumowanie

Bardzo wszechstronne wędzisko okoniowe, do którego można podpiąć różnego rodzaju przynęty. Naszym zdaniem jest to ciekawa propozycja dla wszystkich, którzy łowienie pasiaków stawiają na pierwszym miejscu. Kij w klasie light czyli nie to tych najmniejszych wabików.

Zalety

• Cena
  • Szerokie zastosowanie
  • Wykonanie

Wady

• lekko poddaje się przy większych przynętach
Jakość i wykonanie

przynęty na szczupaka

Ostatnie komentarze

Recent Comments
  • Mario w Plecionka JMC 8XCJ: “Jak odczytywać te nowe oznaczenia grubości plecionka JMC Adventure np: pe 0,6 to jaka grubość czy np: Japońska plecionka JMC…lip 3, 07:47
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Posiadam dwie sztuki te młynki to jakaś katastrofa łowiąc nad wodą muszę zwracać uwagę tylko na kołowrotki a nie cieszyć…lis 9, 05:53
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Katastrofa bardzo żyłka wchodzi pod szpule co powoduje uszkodzenie żyłki kupno tych kołowrotków to moja największa porażka odradzam kupna tych…paź 15, 20:01
  • Fishing Test w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Jest to kolor HASUcze 24, 16:56
  • Atraha w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Co to jest za kolor na pierwszej fotografi w nagłówku?cze 16, 09:10
  • marek w Kołowrotek Harami FD 2510 Robinson: “Mam Harami FD 2510 Robinson kupiony specjalnie na okonie. Pierwszy wypad i dupa !!! Pod gumy ok ale już obrotówka…maj 20, 00:58
  • Łukasz FT w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Kij na foto to Mikado M-ka 360mar 21, 13:06
  • Sim w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Witam , z jakim kijem był testowany ten kołowrotek tzn. co to za wędka na fotkach. Pozdrawiammar 18, 05:14