SAVAGE GEAR MULTI- PURPOSE PREDATOR 2 MPP2 SPIN 2.74M 5-20G

tlo_non
Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak trudno jest wybrać odpowiedni kij dla siebie spośród dziesiątek czy setek modeli dostępnych w naszym ulubionym sklepie wędkarskim. Wielu producentów ściga się miedzy sobą w przedstawieniu ciągle to nowych rozwiązań i ulepszeń, które rzekomo mają dawać nam nieustannie nowe walory użytkowe. Tym razem pod naszą lupą znalazł się znany wielu wędkarzom kijek z serii MPP2 marki Savage Gear. Model opisany został przez producenta jako wielozadaniowy i wyjątkowo uniwersalny. Sprawdzamy zatem w boju.
wędka savage gear

Charakterystyka ogólna

Długo zbieraliśmy się do finalnego opisu i przedstawienia recenzji wędki MPP2. W początkowej fazie traktowaliśmy nasz testowy patyk jak kolejną fajną wędkę za stosunkowo niewielkie pieniądze. Wstępnie klasyfikowaliśmy wędkę jako klasyczny uniwersał, niczym szczególnym się nie wyróżniający. Jednak podczas wielogodzinnych testów odkryliśmy, że wędka Savage Gear ma bardzo fajną właściwość. Postanowiliśmy kij zaadoptować do nieco innego zastosowania, niż przewidział to producent. Przezbroiliśmy kij i zaczęliśmy nim łowić metodą drop shot.

Jakość i wykonanie

Savage Gear przy budowie serii MPP2 uciekł od chwalenia swoich produktów markowym osprzętem. Kij zbrojony jest w przelotki CCS Sin, które położone są bardzo starannie i równo. Mocowanie kołowrotka  to markowany jako Savage Gear Gold Label DPS R/S.  Blanki jak podaje producent wykonano z wysoko modułowego włókna węglowego… Jakiego dokładnie? Nie doszukaliśmy się takiej informacji. Uchwyty to pianka EVA.

Wędka wygląda bardzo solidnie i jest starannie wykonana. Żaden element nie budzi jakichkolwiek wątpliwości. Zwróciliśmy uwagę na stosunkowo długi dolnik, jednak jak się potem okazało świetnie przydał się on w naszym łowieniu drop shotem.

Przeznaczenie

Seria MPP2 przedstawiana jest przez Savage Gear jako kije o zastosowaniu uniwersalnym, względem długości i ciężaru wyrzutu możemy dobierać odpowiedni kij dla siebie. W  naszej opinii testowany model 274 cm/5-20 g wędką uniwersalną nie jest. Spinning uniwersalny to kij, który przy wielu metodach czy zastosowanych przynętach będzie sobie radził stosunkowo równo. Zastosowanie określonych przynęt nie może wpływać na komfort łowienia. MPP2 to wędka szybka, z bardzo mocnym dolnikiem i dość spolegliwą górną częścią kija. W przypadku łowienia na przykład wahadłówkami czy wirówkami, będziemy mieli pewien dyskomfort choćby podczas prowadzenia przynęty w nurcie. Woblery w połączeniu z plecionką też nie wypadają najlepiej. Aby łowić w ten sposób, kołowrotek należy nieco rozkręcić aby energicznie walczących ryb nie tracić.

MPP2 to wędka o ukrytym potencjale. Testowany model odkryliśmy początkowo jako kij do gumy, koguta i cykady. Pięknie rzuca, świetnie podbija przynętę, doskonale sygnalizuje brania. Jednak swoją prawdziwą moc pokazał nam dopiero przy drop shocie.

Cena

Seria MPP2 to wędki budżetowe. Zakup Savage Gear MPP2 274 cm 5-20 g to koszt około 260-290 zł. Parametry testowanego kija jako wędki drop shot przewyższają wiele drogich wędek przeznaczonych celowo do tej metody.

Wędka Savage Gear MPP to jeden z flagowców tej marki

W AKCJI

Wspomnieliśmy wcześniej w kilku słowach kwestie uniwersalności wędki. Skupimy się zatem na metodzie jigowej oraz drop shot. Wędka doskonale sprawdza się z przynętami gumowymi zbrojonymi w główki od 5 do około 20 gram. Przy założeniu, że całość zestawu nie będzie przekraczała 25 gram, kij radzi sobie z wabikiem wzorowo. Jest dynamiczny i przynętę prowadzi dokładnie tak, jak sobie to zaplanowaliśmy. Warte zaznaczenia są takie cechy jak czułość, oraz naprawdę duży zasięg rzutowy. MPP2 w metodzie jigowej sprawdza się bardzo fajnie. Jest celny, pozwala na pewne zacięcie nawet z dużej odległości i daje naprawdę sporo frajdy.
Stosunkowo finezyjna część szczytowa wędki skusiła nas do zastosowania jej w metodzie drop shot. Mocowaliśmy ciężarki od 10 do nawet 25 gram. Przynęty to wszelkiego rodzaju rybki, od tych niewielkich do nawet 4”. Łowiliśmy w nurcie rzeki oraz w jeziorach. Wędka pozwala na bardzo precyzyjne prowadzenie gumek. Daje nam możliwość na pracę niemal w miejscu – wówczas miękki szczyt lekko ugina się pozwalając nam obserwować ewentualne brania. Nawet z bardzo dużej odległości brania są bardzo wyczuwalne. Z wielką przyjemnością łowiliśmy tym kijem właśnie metodą drop shot i bez wątpienia oceniamy, że wędka MPP2 274 cm 5-20 g to jeden z lepszych modeli wędek, które możemy wykorzystać do właśnie takiego zastosowania.

Wzorcowa praca

Podsumowanie

MPP2 to wędka Savage Gear idealna do jigowania, nada się do łowienia sandaczy i okoni zarówno w rzece, jak i w jeziorze. W naszym odczuciu wzorzec do naśladowania jeśli chodzi o kije do metody drop shot. Do klasycznego uniwersalnego spinnigowania jest nieco zbyt sztywna w dole, aby radziła sobie z wieloma metodami i przynętami.

Zalety

• Czułość
  • Zasięg rzutów
  • Bardzo dobra akcja w metodzie drop shot
  • Dobra cena

LinkedIn
Share on skype
Skype

2 Replies to “SAVAGE GEAR MULTI- PURPOSE PREDATOR 2 MPP2 SPIN 2.74M 5-20G”

1. Czesc ! czy tylko w mojej wersji Sg Mpp 2 274cm 5-20 gr cześć szczytowa nie wchodzi całkiem na spigot ( zostaje go ok 2 cm) ?a nie chce bardziej wciskac zeby nie uszkodzić.

2. Witam właśnie dzisiaj kupiłem spining Savage Gear Mpp 2 2,74 cm 5 – 20 gram i mam to samo co ty tez przy łączeniu jest około 2cm widać tak jest ,,.?za 60 e