D.A.M Effzett Greedy Shad

tlo_non

Wielu wędkarzy łowiących na spinning, pomimo wypchanych do granic wytrzymałości pudełek z przynętami, ciągle poszukuje czegoś nowego. Producenci i dystrybutorzy doskonale wiedzą o tym fakcie, i nie pozwalają nam wędkarzom odpocząć od zakupów. Tym razem sprawdzimy gumę firmy D.A.M.

Charakterystyka ogólna

Effzett Greedy Shad to klasyczny ripper o wydłużonym, cygarowatym kształcie z lekko spłaszczonymi bokami w części ogonowej. W ofercie Effzett dostępnych jest kilka długości rippera oraz kilkanaście wersji kolorystycznych.

D.A.M Effzett Greedy Shad

Jakość i wykonanie

Ripperki nie wyróżniają się na tle konkurenci jakością wykonania. To klasyczne gumy o charakterystycznym kształcie. Przynęty pakowane są w twardy plastikowy blister, jednak wiele sklepów sprzedaje przynęty na sztuki, i wędkarz nie ma w związku z tym możliwości doceniania łatwego sposobu konfekcjonowania przynęt w całych zestawach. Na uwagę zasługuje bardzo ciekawe dekorowanie gumy za pomocą różnego rodzaju brokatów oraz kolorów silikonu.

dam greedy shad 3

dam greedy shad 8

dam greedy shad 9

dam greedy shad 10

Przeznaczenie

W naszej opinii mylne jest kategoryzowanie Greedy Shad względem jej przeznaczania. Spotkaliśmy się z opinią, że smukła budowa testowanej przez nas gumy odpowiada sandaczom czy okoniom. My z powodzeniem stosowaliśmy ją na boleniach, szczupakach, oraz naszych ulubionych okoniokształtnych. Przynęty możemy z powodzeniem zbroić na lekkich główkach oraz bardzo ciężkich. Z tego tytułu mamy możliwość jednym modelem gumy obławiać głębokie miejsca w rzece, jak i płytkie szczupakowe blaty z wodą stojącą. Duże możliwości daje zbrojenie krótkim hakiem – wówczas przynęta uzyskuje nową, zupełnie inną pracę. Ze względu na kształt z powodzeniem możemy tę przynętę zastosować w metodzie drop shot.

dam greedy shad 6

Cena

Jak wspomnieliśmy, przynęty standardowo dostępne są w opakowaniach mieszczących po kilka przynęt. W zależności od wielkości będziemy mieli 10, 8 lub 6 sztuk. Cena za opakowanie to relatywnie około 15 – 17 lub 20 zł. W wielu miejscach możemy kupić przynęty na sztuki.

dam greedy shad 4

W akcji

Zęby szczupaka i sandacza kaleczą gumę jak wszystkie inne przynęty tego typu. Jednak musimy przyznać, że w porównaniu z wieloma produktami japońskimi, Greedy Shad jest znacznie trwalszy. Testowana przez nas gumka daje możliwości uzyskania z niej kilku ciekawych prac. Na jigach od 3 do 10 gram, ripperki o długości 10 cm lekko zamiatają ogonem oraz wyraźnie kolebią się na boki. Przy zastosowaniu cięższych główek przynęta traci akcję boczną. Jak już wspomnieliśmy, ciekawe możliwości daje przynęta zbrojona krótkim hakiem. Staje się wówczas zdecydowanie bardziej ruchliwa w części ogonowej. Sama paletka niemal zawija się wokół osi przynęty.
Dużą zaletą Effzett Greedy Shad jest łatwość w penetrowaniu głębokich miejsc w silnym nurcie, co daje duże możliwości podczas łowienia jesiennych boleni oraz sandaczy. Przynęta stosunkowo szybko schodzi do dna nie stawiając w wodzie oporu podczas opadania.

dam greedy shad 1

Niestety odkryliśmy pewną wadę (choć dla niektórych wadą to nie będzie). Ripper Greedy Shad w wersji która otrzymaliśmy do testów w kwietniu był znacznie sztywniejszy. Gumy które nabyliśmy w sklepach jesienią są wyraźnie bardziej miękkie. Przynęty w związku z tym różnią się nieco od siebie pracą.

dam greedy shad 5

Ogólne wrażenie

Kolejna ciekawa przynęta dostępna na polskim rynku. Interesująca praca, wiele dostępnych wzorów kolorystycznych i szerokie zastosowanie sprawiają, że jest to produkt godny polecenia.

dam greedy shad 7

{flashchart title=”Ocena końcowa/punktowanie” data=”Jakość i wykonanie,cena,przeznaczenie,w akcji,wrażenia,średnia ocena/7,8,10,7,7,7.8″ multibar_color=”1″}costs{/flashchart}

Zalety:
– wiele ciekawych wersji kolorystycznych

Wady:
– brak

na szczupaka
Wobler Harvester
przynęty na szczupaka

Ostatnie komentarze

Recent Comments
  • Mario w Plecionka JMC 8XCJ: “Jak odczytywać te nowe oznaczenia grubości plecionka JMC Adventure np: pe 0,6 to jaka grubość czy np: Japońska plecionka JMC…lip 3, 07:47
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Posiadam dwie sztuki te młynki to jakaś katastrofa łowiąc nad wodą muszę zwracać uwagę tylko na kołowrotki a nie cieszyć…lis 9, 05:53
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Katastrofa bardzo żyłka wchodzi pod szpule co powoduje uszkodzenie żyłki kupno tych kołowrotków to moja największa porażka odradzam kupna tych…paź 15, 20:01
  • Fishing Test w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Jest to kolor HASUcze 24, 16:56
  • Atraha w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Co to jest za kolor na pierwszej fotografi w nagłówku?cze 16, 09:10
  • marek w Kołowrotek Harami FD 2510 Robinson: “Mam Harami FD 2510 Robinson kupiony specjalnie na okonie. Pierwszy wypad i dupa !!! Pod gumy ok ale już obrotówka…maj 20, 00:58
  • Łukasz FT w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Kij na foto to Mikado M-ka 360mar 21, 13:06
  • Sim w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Witam , z jakim kijem był testowany ten kołowrotek tzn. co to za wędka na fotkach. Pozdrawiammar 18, 05:14