Miękka przynęta Natori Caperlan

tlo_non

Wędkarz spinningista nie ma łatwego życia, szczególnie jak wejdzie do sklepu z zamiarem zakupu nowej przynęty gumowej. My dzisiaj będziemy brnąć dalej i jeszcze mocniej utrudnimy Wam życie. Zapraszamy do testu przynęty miękkiej Natori, gumy z ogromnym potencjałem.

Charakterystyka ogólna
Przynęta Natori dostępna jest w dużej sieci sklepów sportowych Decathlon. Znaleźć tam możemy produkty różnych marek tej firmy. Jedną z nich jest Caperlan odpowiedzialny za cały dział wędkarski. Do wyboru mamy szeroki asortyment sprzętu począwszy od drobnych akcesoriów typu krętliki, agrafki po grubsze rzeczy jak wędki, pontony czy ubrania. Nie możemy zapomnieć o przynętach, które już pojawiały się u nas na łamach Fishing Testu. Guma Natori dostępna jest w czterech wielkościach (55, 75, 100, 130mm) i czterech wariantach kolorystycznych. W zależności od modelu pakowana jest w blister zbiorczy zawierający, w zależności od modelu, dwie, trzy lub cztery sztuki przynęty.

Miękka przynęta Natori Caperlan

caperlan natori 10

caperlan natori 18

Jakość wykonania
Jakość produktów Caperlan bardzo uległa zmianie. Pamiętamy jeszcze gumy i różne wariacje na ich temat – mieliśmy okazję testować różne rozwiązania tej marki – nasza opinia na ich temat była różna…
Dzisiaj w nasze ręce wpadła przynęta miękka, z pozoru zwykła guma jakich wiele na rynku, smukła, wykonana z dość miękkiego materiału. Bez innowacyjnych rozwiązań typu biodegradowalny materiał, bez atraktorów zapachowych czy feromonów. Zwykła guma z długim ogonkiem zakończonym paletką typu kopyto. Jest jedno ale, a mianowicie jej praca, która nas urzekła…

caperlan natori 02

caperlan natori 04

caperlan natori 05

caperlan natori 06

Przeznaczenie
W przypadku tego typu przynęt jest jasne do czego one służą. Każdy z wędkarzy jest w stanie na to pytanie sobie samemu odpowiedzieć. Najmniejszy rozmiar 5,5cm to kosa na okonie natomiast model 13cm to ideał na sandacze.

caperlan natori 03

caperlan natori 09

caperlan natori 11

Cena
Jak już wspomnieliśmy wcześniej, decydując się na zakup kupujemy cały blister. Taka paczka w zależności od wielkości kosztuje od 10zł do 15zł. Przeliczając na sztuki to za najmniejszy model musimy zapłacić 2,5zł a za największy 7,5zł. Trzeba przyznać, że cena nie jest niska ale w porównaniu z innymi producentami jest bardzo podobna. Zostaliśmy już przez nich przyzwyczajeni do takich cen.

W akcji
Bezdyskusyjnie najmocniejszy punkt testowanego produktu. Do testów gumę Natori uzbroiliśmy klasycznie w główkę jigową. Mimo przygotowanych przez producenta kanalików na haki offsetowe, zrezygnowaliśmy z takiego rozwiązania. Będąc szczerym, unikamy go i staramy się nie zrobić w ten sposób przynęt jeśli nie wymaga od nas tego sytuacja.
Przynęta na główce pracuje dość mocno, to znaczy ogonek wabiąca szeroko zamiata w wodzie z dużą częstotliwością. Do tego dochodzi praca korpusu, który bardzo lekko i delikatnie migocze wabiąc ryby. Ważne jest, że przynęta nie stawia oporu w wodzie. Jest to często spotykane przy wąskich i długich gumach. dzięki temu szybko opada do dna. Każde, nawet minimalne ruchy szczytówką wprawiają ogonek w ruch. Jest to szczególnie zauważalne w modelu 5,5cm. Okonie uwielbiają ten rozmiar. Jest to rozwiązanie pierwszego wyboru na jesienne czy wiosenne leniwe garbusy.
Nam najbardziej przypadła do gustu guma w rozmiarze 13cm. Wiadomo czy większa przynęta tym większe ryby. Bardzo żałujemy że nie ma jeszcze większego 17cm czy nawet 20cm modelu.

caperlan natori 12

caperlan natori 16

caperlan natori 08

caperlan natori 19

caperlan natori 20

caperlan natori 21

Ogólne wrażenia
Cieszy nas fakt, że coraz częściej możemy dostawać produkty dobrej jakości w takich sklepach jak Decathlon. Nie mamy tu na myśli produktów innych firm tylko produkty jednej z marek tego sklepu. Można powiedzieć, że guma Natori bardzo przypadła nam do gusty. Bardzo spodobała się nam jej praca. Cieszy też fakt, że nie mamy mętliku w głowie przy wyborze koloru. W tym przypadku mamy ich tylko cztery ale tak dobranych, że ich liczba jest wystarczająca. Martwi trochę cena – trzeba mieć w głowie to, że Caperlan nie jest jeszcze marką rozpoznawalną w gronie wędkarzy. Miejmy nadzieje, że zmieni się to szybko bo nie raz byliśmy już pozytywnie zaskoczeni.

caperlan natori 13

caperlan natori 14

caperlan natori 15

{flashchart title=”Ocena końcowa/punktowanie” data=”Jakość i wykonanie,cena,przeznaczenie,w akcji,wrażenia,średnia ocena/7,5,8,9,7,7.2″ multibar_color=”1″}costs{/flashchart}

Zalety:

przynęty na szczupaka

Ostatnie komentarze

Recent Comments
  • Mario w Plecionka JMC 8XCJ: “Jak odczytywać te nowe oznaczenia grubości plecionka JMC Adventure np: pe 0,6 to jaka grubość czy np: Japońska plecionka JMC…lip 3, 07:47
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Posiadam dwie sztuki te młynki to jakaś katastrofa łowiąc nad wodą muszę zwracać uwagę tylko na kołowrotki a nie cieszyć…lis 9, 05:53
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Katastrofa bardzo żyłka wchodzi pod szpule co powoduje uszkodzenie żyłki kupno tych kołowrotków to moja największa porażka odradzam kupna tych…paź 15, 20:01
  • Fishing Test w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Jest to kolor HASUcze 24, 16:56
  • Atraha w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Co to jest za kolor na pierwszej fotografi w nagłówku?cze 16, 09:10
  • marek w Kołowrotek Harami FD 2510 Robinson: “Mam Harami FD 2510 Robinson kupiony specjalnie na okonie. Pierwszy wypad i dupa !!! Pod gumy ok ale już obrotówka…maj 20, 00:58
  • Łukasz FT w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Kij na foto to Mikado M-ka 360mar 21, 13:06
  • Sim w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Witam , z jakim kijem był testowany ten kołowrotek tzn. co to za wędka na fotkach. Pozdrawiammar 18, 05:14