Komponenty zanętowe Harison

tlo_non

Mimo, że rynek wędkarski bogaty jest w niezliczoną ilość zanęt, o różnorakich smakach i zapach, wytrawni karpiarze i grunciarze często sami kombinują nad recepturami własnych mieszanek. Ułatwić mogą to komponenty, które często wyprodukowane z naturalnych składników, pomagają w stworzeniu zanęty idealnej. Jedną z firm, która takie produkty ma w swoim asortymencie, jest firma Harison, które w tym teście, bierzemy pod lupę.

Charakterystyka ogólna
Harison to firma, w której ofercie odnajdziemy zanęty, przynęty oraz dodatki wzmacniające, przeznaczone do wędkowania gruntowego i karpiowego. Gamę tę tworzą również komponenty wędkarskie, wzbogacające smak i zapach mieszanek. W asortymencie Harisona widnieje 23 różnorakich komponentów. My przyjrzeliśmy się trzem: Róży, Prażonym Konopiom oraz Kolendrze.

Komponenty zanętowe Harison

harison kompnenty 02

harison kompnenty 04

harison kompnenty 06

harison kompnenty 07

Jakość wykonania
Biorąc do ręki komponenty Harison, zastanawialiśmy się, jak najlepiej ocenić ich jakość. Zdecydowaliśmy, że miarę tę oprzemy na składnikach, z których produkty zostały stworzone. Dużym atutem opisywanych komponentów są naturalne surowce, użyte do ich produkcji, co z pewnością przekłada się zainteresowanie wśród ryb. Naszą szczególną ciekawość budził aromat róży, który jest dość rzadko spotykanym zapachem wśród dodatków wędkarskich, jednak z niemniejszą ciekawością przyglądaliśmy się Kolendrze i Prażonym Konopiom. Niestety, po otwarciu opakowania z konopiami, przeżyliśmy niemały zawód. Chcą wykorzystać je do znanej już nam, własnej mieszanki, w której gramatura składników jest bardzo istotna, zauważyliśmy, iż są one wymieszane z pieczywem. Co więcej, pokusiliśmy się o rozdzielenie tych dwóch produktów i zważenie ich, po czym okazało się, że konopi w opakowaniu znajduje się 100g. Nie byliśmy w stanie sprawdzić, jak to jest w pozostałych testowanych komponentach, jednak po tej jednej sytuacji, pojawiło się w nas rozgoryczenie. Ilość danego produktu jest bardzo ważna podczas mieszania zanęt własnej inwencji, kiedy opieramy się na sprawdzonym już przepisie. W tym przypadku gramatura podana na opakowaniu oraz jednoczłonowa nazwa może nas zmylić, co uznajemy za duży nietakt.
harison kompnenty 11

harison kompnenty 20

harison kompnenty 21

harison kompnenty 22

Przeznaczenie
Komponenty firmy Harison przeznaczone są do wzmacniana smaku gotowych zanęt lub, jako składnik autorskich mieszanek wędkarza, tworzonych pod daną rybę lub łowisko. Najlepiej sprawdzą się w metodach gruntowych i karpiowych.

harison kompnenty 15

harison kompnenty 16

harison kompnenty 17

harison kompnenty 18

Cena
Testowane przez nas komponenty możemy kupić za ok. 7zł za 250g. opakowanie. Nie jest to duży wydatek, jednak patrząc na opisywany incydent z konopiami, stosunek jakości do ceny uważamy za nieadekwatny.

W akcji
Każdy z testowanych komponentów, Różę, Kolendrę i Prażone Konopie, postanowiliśmy osobno ulokować w mieszankach, których podstawę stanowiły te same bazy. Gotowe zanęty, zabieraliśmy na łowiska w różnym czasie, by w stu procentach, skrupulatnie przyjrzeć się ich skuteczności. Użycie wszystkich testowanych komponentów, przyciągało ryby w podobny sposób, choć największym zróżnicowaniem gatunków cieszyła się Róża, która wzmożoną popularność wywierała wśród leszczy, jednak pokusiły się na nią również krąpie, płocie oraz w mniejszym stopniu karpie. Ten ostatni gatunek rozsmakował się w kolendrze oraz konopiach. Choć na udany przyłów wpływa wiele czynników, nie tylko podany komponent, nasze zasiadki, na których królowały dodatki Harison, nie były nudne.

harison kompnenty 24

harison kompnenty 25

harison kompnenty 28

Ogólne wrażenia
Testowane komponenty Harison z pewnością zasługują na uwagę, chociażby ze względu na bogatą gamę dostępnych aromatów. Mamy tutaj naprawdę szeroką paletę produktów, z których można stworzyć innowacyjne mieszanki, które z pewnością skuszą nie jednego, dorodnego osobnika. Niestety jesteśmy rozczarowani składem opisywanych wcześniej Prażonych Konopi, gdzie spodziewaliśmy się 100% danego ziarna, a po otwarciu ujrzeliśmy je wymieszane wraz z odpadem, który już w momencie zakupu, tworzy nam pewnego rodzaju mieszankę. Początkowy zawód, osłodziły nam jednak dość częste brania ryb nad wodą, dzięki czemu, nasze pozytywne nastawienie do marki Harison pozostaje niewzruszone.

harison kompnenty 19

harison kompnenty 27

harison kompnenty 13

harison kompnenty 14

{flashchart title=”Ocena końcowa/punktowanie” data=”Jakość i wykonanie,cena,przeznaczenie,w akcji,wrażenia,średnia ocena/5,8,5,7,6,6.2″ multibar_color=”1″}costs{/flashchart}

Zalety:

przynęty na szczupaka

Ostatnie komentarze

Recent Comments
  • Mario w Plecionka JMC 8XCJ: “Jak odczytywać te nowe oznaczenia grubości plecionka JMC Adventure np: pe 0,6 to jaka grubość czy np: Japońska plecionka JMC…lip 3, 07:47
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Posiadam dwie sztuki te młynki to jakaś katastrofa łowiąc nad wodą muszę zwracać uwagę tylko na kołowrotki a nie cieszyć…lis 9, 05:53
  • Michał w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Katastrofa bardzo żyłka wchodzi pod szpule co powoduje uszkodzenie żyłki kupno tych kołowrotków to moja największa porażka odradzam kupna tych…paź 15, 20:01
  • Fishing Test w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Jest to kolor HASUcze 24, 16:56
  • Atraha w Wobler szczupakowy – Adusta Jerk Spiker: “Co to jest za kolor na pierwszej fotografi w nagłówku?cze 16, 09:10
  • marek w Kołowrotek Harami FD 2510 Robinson: “Mam Harami FD 2510 Robinson kupiony specjalnie na okonie. Pierwszy wypad i dupa !!! Pod gumy ok ale już obrotówka…maj 20, 00:58
  • Łukasz FT w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Kij na foto to Mikado M-ka 360mar 21, 13:06
  • Sim w Kołowrotek Mikado Lentus AD: “Witam , z jakim kijem był testowany ten kołowrotek tzn. co to za wędka na fotkach. Pozdrawiammar 18, 05:14