Po wielomiesięcznych negocjacjach amerykański Bass Pro Shops została nowym właścicielem marki Cabela’s. Wartość umowy, która wejdzie w życie na początku 2017 r., szacuje się na 5,5 mld dolarów.
Cabela’s od lat był największym konkurentem Bass Pro Shops na rynku amerykańskim ze względu na niezwykle podobny profil działalności (wędkarstwo, myślistwo, sprzęt outdoorowy). Obie marki są też dobrze znane polskim wędkarzom. Przejęcie swojego największego konkurenta będzie bez wątpienia ogromnym wzmocnieniem dla sieci Bass Pro Shops, która na rynku amerykańskim działa już od 1972 r.
Nie oznacza to jednak, że produkty Cabela’s znikną ze sklepowych półek – Bass Pro Shops ma zamiar nadal rozwijać markę, zachowując przy tym jej swoisty charakter. Firma Cabela’s założona została w 1961 r, posiada obecnie ponad 80 sklepów w USA, i zatrudnia blisko 20 tys. osób.