Wędka spinningowa JMC Full Moon Spin 210cm 2 – 14 g

tlo_non
Firma JMC zadomowiła się na naszym rynku. Wielu wędkarzy chętnie sięga po produkty tej firmy. Przynęty, linki, akcesoria i wędki wiele z nich gościło już na łamach Fishing-test.pl. Do tej pory przetestowaliśmy już kilka wędek z serii Full Moon każda z nich okazała się dużym sukcesem. Czy będzie tak i tym razem? Zapraszamy do lektury.

Charakterystyka ogólna

Ostatnim razem testowaliśmy bardzo lekki i finezyjny model z tej serii, tym razem trafił do nas model nieco cięższy Full Moon Spin 210MF stanowiący solidne uzupełnienie wędkarskiego arsenału, pozwalające na odnalezienie się w każdych warunkach i wykorzystanie pełnego zakresu technik wędkarskich. Wspominające poprzednie testy wędek z tej serii nasze oczekiwania były bardzo duże. Testowany kij towarzyszył nam przez kilka miesięcy podczas wiślanych połowów z łódki oraz wakacyjnych podróży jako lekki uniwersał.

Jakość i wykonanie

Podobnie jak w poprzednich modelach nie ma tu żądnego zaskoczenia. Na każdym kroku mamy do czynienie z wysoką jakością. Począwszy od pokrowca który za każdym razem powoduje poczucie luksusu, chroniąc idealnie wędkę przed uszkodzeniami i zabrudzeniami. Dwukomorowy mięsisty pokrowiec z estetycznym haftem jasno opisujący zawartość.
Stylistyka wędki jest oczywista, wszystkie wędki z tej serii posiadają ciemny blank, w słońcu widoczne są niebieskie refleksy, z pomarańczowymi akcentami. Oczywiście na blanku znajdziemy wszystkie opisy długość, akcja, moc linki i waga przynęty. Blank jest prosty a połączenie obu sekcji solidne. Uchwyt kołowrotki FUJI TVS to już niemalże standard zwiększający czułość zestawu ale także zapewniający pewne trzymanie szerokiego zakresu kołowrotków. Wędka wyposażona jest w dzielony korkowy dolnik, okraszony złotymi pierścieniami. Całość jest spasowana bardzo dobrze i estetycznie. Jak wszystkie wędki z tej serii testowany Full Moon jest wędka dwuczęściową a długość transportowa wynosi 110 centymetrów.

Blank ubrany jest w osiem przelotek Fuji serii K, przelotki położne są równo, a jakość lakierowania nie budzi zastrzeżeń. Wszystkie omotki wykonane są pomarańczową nicią ze złotymi wstawkami.

Musimy to pokreślić kolejny raz, oglądając wędkę JMC Full Moon mamy wrażenie luksusu, wędka jest bardzo lekka, świetnie wykonana z wysokiej klasy komponentami. Kolorystyka zwraca na siebie uwagę dzięki pomarańczowym wstawkom.
Czy podobne wraże towarzyszą nam podczas użytkowania, sprawdziliśmy to nad wodą.

Przeznaczenie

Testowany Full Moon ma długość 210 centymetrów a waga przynęt zalecanych przez producenta zawiera się w przedziale od 2 do 14 gram. Akcja kija opisana jest jako moderate fast a opis producenta jasno mówi o zastosowaniu wędki podczas łowienia okoni przy użyciu jogów, cykad czy blaszek. Producent sugeruje także zastosowanie podczas łowienia sandaczy na lekko.

My wykorzystywaliśmy wędkę do łowienia z łodzi, co jest oczywiste, ale także podczas łowienia w małych zakrzaczonych rzeczkach gdzie świetnie sprawdzała się z wykorzystaniem małych i średnich woblerów.

Cena

JMC FULL MOON 210MF to wydatek w granicach 350 zł, w naszej ocenie to bardzo dobra cena za produkt o tak wysokiej jakości wyposażony w bardzo dobre komponenty oraz rewelacyjny pokrowiec. Wędkę możemy kupić w wybranych sklepach stacjonarnych ale pełna dostępności znajdziemy w intrenecie na stronie producent i wielu sklepach on line.

W akcji

Pierwsze testy prowadziliśmy podczas wiślanych połowów z łódki. Wędkę spasowaliśmy z kołowrotkiem w rozmiarze 3000 z linką o wytrzymałości około 4kg. Na początek poszły przynęty gumowe. Tradycyjnie sprawdziliśmy jak wędkarz zachowuje się w dolnej i górnej granicy zalecanej wagi przynęt. Musimy przyznać że jest dobrze, dwugramowa główka plus gumka o długości 5 centymetrów to już spory komfort łowienia, w pełni kontrolujemy to co dzieje się z przynętą. Górna granica jest nawet lekko do przekroczenia, zestaw w postaci 12 gromowej główki plus guma 10cm można było swobodnie animować. Zwiększanie wagi powodowało że wędka przygasało i prowadzenie nie było już tak efektywne.

Tu należy zaznaczyć że wędka jest naprawdę czuła, w pełnym zakresie wagi przynęt blank skutecznie informuje nas o tym co dzieje się z przynętą. Brania są bardzo ważnie wyczuwalne w ręce, która dzięki zastosowanemu uchwytowi, ma bezpośredni kontakt z blankiem.

Charakterystyka kija także bardzo pozytywnie wpływa na walory użytkowe. Wędka rzuca rewelacyjnie, nie dość że rzuty są dalekie to bardzo celne. Akcja moderate fast powoduje że podczas agresywnego prowadzenia wędka pracuje w ¾ długości. Szczytówka z jednej strony pozwala na animowanie przynęty a z drugiej strony sygnalizuje nam brania i opad przynęty. Duży zapas mocy w dolniku podwala na skuteczne zacięcie nawet z dużego dystansu. Przy holu wędka wchodzi w głębokie ugięcie pewnie trzymając rybę, tu należy zaznaczyć że kij wybacza wiele błędów, od opóźnionego zacięcia po błędy w holu.

Kolejnym ważnym elementów zakres wykorzystywanych przynęt. Producent w opisie mówi o zastosowaniu jigów, cykad i blach. Sprawdziliśmy wszystkie wymienione przynęty i należy przyznać że dają ogromny komfort jednak nasze doświadczenie podpowiada że akcja kija pozwoli także na komfortowe wykorzystanie woblerów , nie myliliśmy się nawet więcej w tej roli kij najbardziej przypadł nam do gustu. Łowiliśmy małymi woblerkami dedykowanymi, jaziom czy kleniom a także większymi przeznaczonymi do łowienia boleni. Wędka posyła woblery na satysfakcjonującą odległość a podczas prowadzenia nawet w silnym nurcie Wisły lekko ugięta szczytówka oddaje pracę przynęty.
Wędkę zabieraliśmy także na wakacyjne wyprawy na małe zakrzaczone rzeczki. Tutaj także spisała się wzorowo. Krótki dolnik pozwalał na operowanie w ciasnych miejscach a szeroki zakres stosowanych przynęty powalał na wykorzystywanie wędki różnych sytuacjach. Bardzo fajnie sprawdzała się także przy użyciu drop shota.

Warto zwrócić uwagę na niską wagę wędki. Spasowana z lekkim kołowrotkiem tworzy przyjemny w użytkowaniu zestaw który nie męczy ręki wędkarza nawet po kilkugodzinnym wędkowaniu.

Wzorcowa praca

Jest dynamiczny i przynętę prowadzi dokładnie tak, jak sobie to zaplanowaliśmy. Warte zaznaczenia są takie cechy jak czułość, oraz naprawdę duży zasięg rzutowy

Podsumowanie

Kolejny raz mieliśmy do czynienia z bardzo ciekawym spinningiem który przypadnie do gustu wielu wędkarzom. JMC Full Moon 210MF spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających wędkarzy, bardzo dobre wykonanie, świetne komponenty oraz wysokie walory użytkowe w cenie około 350 złotych powodują uczucie dobrze wydanych pieniędzy.

Zalety

• wykonanie oraz komponenty,
  • praca wędziska,
  • stosunek jakości do ceny,
  • gustowny i praktyczny pokrowiec.