NAJNOWSZE TESTY

Savage Gear 3D Minnow Diver

Współczesne wędkarstwo stawia przed firmami produkującymi asortyment wędkarski coraz to ambitniejsze wyzwania. Jeszcze trudniej zapewne jest w kategorii przynęt, gdzie inżynierowie dwoją się i troją aby sprostać wymaganiom i oczekiwaniom wędkarzy. Savage Gear od jakiegoś czasu stara się przynętom z jednej ze swoich linii nadać charakter wiernie imitujący naturalny pokarm drapieżników. Mieliśmy realistyczne płocie, kaczki, szczury - teraz przyszedł czas na coś znacznie drobniejszego. Przed Wami strzebla w wersji 3D.

Adusta Penta Shad

Wybór gumowych przynęt spinningowych jest olbrzymi. Katalogi producentów opisują szczegółowo innowacje, a sklepy dwoją się i troją aby dostarczyć wszystko to, czego potrzebują wymagający klienci. Producenci prześcigają się w tworzeniu nowości, i stosują coraz to ciekawsze rozwiązania w swoich produktach. Kiedy otrzymaliśmy do testów kolejną gumową przynętę, zastanawialiśmy się nad tym, co można więcej w gumce wymyślić…

Wędka Mikado Excellence Method Feeder

Szyk i elegancja – to pierwsze słowa, jakie przychodzą na myśl po wzięciu do ręki wędki Excellence Method Feeder od Mikado. Jednak wszyscy wędkarze doskonale wiedzą, że sam wygląd to nie wszystko. Jak zatem kij od Mikado, który trafił na polski rynek na początku 2018 roku, sprawdza się nad wodą? Testując go całe lato, sprawdziliśmy go skrupulatnie. Sami przekonajcie się, jakie wyciągnęliśmy wnioski.

Zestaw na deszcz i wiatr kurta, spodnie Black Savage

Chyba nie ma nic gorszego niż przemoczone ubranie na rybach. Woda w połączeniu z wiatrem to już totalna masakra a dokładając jesienną temperaturę otrzymujemy koniec świata. Aby ustrzec się przed najgorszym sprawdziliśmy jak radzi sobie w boju zestaw: kurtka + spodnie Black Savage od Savage Gear.

Spodnie i kurtka wędkarska 5 CAPERLAN

Odzież firmy Caperlan znana jest bez wątpienia wszystkim wędkarzom w naszym kraju. Marka ta zasłynęła z bardzo dobrej jakości odzieży, którą można nabyć za niewielką cenę. Bodaj 3 lata temu jako pierwsi w Polsce opisaliśmy wędkarska kurtkę i spodnie Caperlan Ilicium. Wówczas przyznaliśmy zestawowi bardzo wysoki noty, oraz niemal komplet wyróżnień redakcji. Jak  będzie tym razem?

Kołowrotek Okuma Alaris ALS 30

Skromny budżet wielu wędkarzom nie pozwala na zakup takiego sprzętu, jakiego by chcieli. Czy jednak zawsze tani produkt musi być mało trwały lub złej jakości?  Najnowszy test pozwoli Wam ocenić, czy warto zainwestować nieduże pieniądze w zakup nowości od Okumy.

Okulary polaryzacyjne Caperlan Skyrazer

W tym roku letnia pogoda zdecydowanie bardzo nas rozpieściła. Może jednak nie typowo wędkarsko, bo z nieba lał się żar, i nie dało się długo wysiedzieć na słońcu. W takich warunkach bardzo ważna jest ochrona oczu. Pomimo zakończenia wakacji, zapraszamy na test okularów polaryzacyjnych Caperlan Skyrazer - pogoda ma się jeszcze trochę utrzymać, dlatego gorąco zachęcamy do lektury.

Plecak wędkarski - CHEST PACK COMPLETE CAPERLAN

Moda i funkcjonalność w wędkarstwie zaczynają iść ze sobą w parze. Swego czasu wystarczył nam najzwyklejszy worek na ekwipunek wędkarski i byliśmy szczęśliwi z tego, że będzie nam dane połowić w swoim ulubionym łowisku. Dziś niemal konieczne jest posiadanie w swojej wędkarskiej szafie co najmniej kilku kompletów odzieży wędkarskiej, a do tego paru toreb czy plecaków.

Okuma One Rod Spin 198 cm 7-20 g

Pogoda w naszym kraju nie rozpieszcza wędkarzy - jak nie upalne, palące słońce, to ogromnej siły deszcze. Mimo to, znaczna część z nas myśli już o jesiennych połowach drapieżników. Analizujemy, czy jesteśmy odpowiednio przygotowani na ten czas wędkarskiego sezonu. Aby wyjść Wam naprzeciw, tym razem przetestowaliśmy dość ciekawą wędkę sandaczową marki Okuma. Zapraszamy do lektury!

Wędka Okuma Alaris 228cm 10-32g

Wybierając się na spinningową wyprawę wielu z nas zabiera kij pod konkretny gatunek ryby. Ale są takie łowiska, gdzie różnorodność  drapieżników i charakterystyka wody zmusiłyby nas do zabrania ze sobą całego arsenału spinningów. Czy można jednak temu zapobiec? Zapoznajcie się z najnowszym testem spinningu uniwersalnego od Okumy.

Komponenty zanętowe Harison

Mimo, że rynek wędkarski bogaty jest w niezliczoną ilość zanęt, o różnorakich smakach i zapach, wytrawni karpiarze i grunciarze często sami kombinują nad recepturami własnych mieszanek. Ułatwić mogą to komponenty, które często wyprodukowane z naturalnych składników, pomagają w stworzeniu zanęty idealnej. Jedną z firm, która takie produkty ma w swoim asortymencie, jest firma Harison, które w tym teście, bierzemy pod lupę.

Okuma Ceymar Casting Trigger 198 cm 10-30g

Od kilku lat metoda castingowa stała się bardzo popularna. Co ważne, dostępność sprzętu oraz poziom cenowy pozwala na zastosowanie tej metody nie tylko przy klasycznym łowieniu wielkimi przynętami ale także podczas polowania na okonie z lekkimi przynętami. Większość wędkarzy poszukuje jednak uniwersalnych rozwiązań które pozwalają na ograniczenie ilości sprzętu lub wydatków z tym związanych. Poszukaliśmy więc uniwersalnego castingu w budżetowej cenie.

Błystki obrotowe Caperlan

Swego czasu błystka obrotowa była bez wątpienia przynętą pierwszego wyboru. Dziś prawdopodobnie prym oddała na rzecz przynęt gumowych. Jest jednak wielu spinningistów, którzy z obrotówką się nie rozstają. Tym razem pod naszą lupę trafiły błystki obrotowe dobrane w zestawy przeznaczone na określone gatunki ryb. Całość przygotowana przez markę Caperlan.

Pellet Carpline Medium Carpline Premium

Kuszenie ryb wolnego żeru to nie lada wyzwanie. Szeroka gama dostępnych na rynku zanęt i przynęt, w najróżniejszych smakach i kolorach, może przysporzyć o ból głowy. By nieco ułatwić zadanie naszym czytelnikom, zdecydowaliśmy się tym razem przetestować kulki oraz pellet zanętowy firmy Harison, z serii Carpline Medium oraz Carpline Premium. Sprawdźcie, co wyniknęło z tych testów.

Wędka Mikado Blocks 260 7-28g

Street fishing w Polsce z roku na rok zyskuję coraz większą popularność. Jest to forma wędkarstwa polegająca na łowieniu w ośrodkach dużych aglomeracji. Narodziła się ona głównie pod wpływem braku czasu na dalekie wyprawy poza miasto. Amatorzy street Fishing, chcąc uprawiać swoje hobby, zrywają się wcześnie rano przed pracą lub po ciężkim dniu za biurkiem, i udają się nad wodę z wędką i paroma przynętami by złowić rybę, szybko sfotografować aparatem smartfona i uwolnić zdobycz. Naprzeciw temu trendowi wyszło Mikado z nową serią wędzisk spinningowych, przeznaczonych do łowienia miejskich drapieżników. Mieliśmy okazję łowić  jednym z modeli owych wędek, czyli Blocks Bait Dealer, a nasze wrażenia na jej temat opiszemy w recenzji, do której lektury serdecznie zapraszamy.

Miękka przynęta Natori Caperlan

Wędkarz spinningista nie ma łatwego życia, szczególnie jak wejdzie do sklepu z zamiarem zakupu nowej przynęty gumowej. My dzisiaj będziemy brnąć dalej i jeszcze mocniej utrudnimy Wam życie. Zapraszamy do testu przynęty miękkiej Natori, gumy z ogromnym potencjałem.

Zanęta Gold Line i Silver Line

Wszyscy doskonale wiemy, że w karpiarstwie i wędkarstwie gruntowym, bardzo ważnym punktem jest dobry, godny zaufania sprzęt. Jednak nie tylko. To tylko połowa sukcesu.  Drugą połowę stanowią zanęty i przynęty, które odpowiednio dobrane, mają zadanie kusić naszych wodnych przyjacieli. Jest to tak ważny element efektywnego łowienia, że zdecydowaliśmy się przyjrzeć jednej z firm, produkującej tego typu asortyment i przetestować go. I tak na nasz warsztat trafiły zanęty marki Harison, z serii Gold Line i Silver Line, które zabraliśmy ze sobą nad wodę. Zobaczcie, co wyniknęło z tych testów.

Okuma Epixor XT 30

Dysponując skromnym budżetem nie zawsze wiemy, czy zakupiony przez nas sprzęt nie zawiedzie nas już na starcie. Bo przyjęło się twierdzenie, że jak cos jest niedrogie, to długo nie posłuży. Nie zawsze jest to prawda. W tym teście pokarzemy wam, czy to określenie odnosi się również do nowej oferty Okumy na 2018 rok.

Caperlan Wixom-1 ML casting

Dla wielu wędkarzy rozpoczęcie łowienia inną metodą kojarzy się ze sporą inwestycją finansową. Widmo sporego wydatku niejednokrotnie odpycha wędkarzy chcących spróbować metody castingowej. Tu z pomocą pojawią się Caperlan marka która przyzwyczaiła nas do faktu że w swojej ofercie posiada także budżetowe rozwiązania. Tym w razem w nasze ręce trafił zestaw castingowy Caperlan Wixom-1 ML.