NAJNOWSZE TESTY

Savage Gear Hitch Hiker CCS 2,13m 10-40g

Powoli zbliżamy się do sezonu wakacyjnego, w związku z czym my wędkarze często spędzamy urlop nad wodą. Nie zawsze mamy możliwość zabrania ze sobą ulubionego sprzętu, dlatego warto pomyśleć o innych rozwiązaniach. Najmniej poręczną rzeczą z ekwipunku wędkarza jest wędka. Producenci doskonale o tym wiedzą, i posiadają w swojej ofercie modele wędek, które zmieszczą się do walizki. W związku z tym zapraszamy na test wędki Hitch Hiker CCS od Savage Gear.

Spodniobuty Caperlan Waders Khaki

Wędkarstwo spinningowe, a w szczególności jego rozwój w poszczególnych metodach połowu, wymusza na wędkarzach zastosowanie często specyficznego wyposażenia. Jakiś czas temu opisywaliśmy i testowaliśmy kurtkę do brodzenia Caperlan Wading 5 Black. Podczas testów wypadła ona bardzo dobrze. Teraz przyszła pora na dopełnienie naszego ekwipunku do brodzenia - w tym celu postanowiliśmy przyjrzeć się spodniobutom tej samej firmy. Zapraszamy do recenzji.

Savage Gear 3D PVC Mayfly Nymph

Co jakiś czas mamy ochotę, a wręcz obowiązek, sprawdzić produkty niestandardowe, charakteryzujące się niespotykaną budową lub zastosowaniem. Tego typu rzeczy możemy znaleźć praktycznie we wszystkich kategoriach, począwszy od wędek i kołowrotków, a kończąc na linkach i przynętach. Tym razem w nasze ręce wpadła guma - imitacja jętki majowej od Savage Gear - 3D PVC Mayfly Nymph.

Savage Gear 3D Hybrid Pike

Za oknem zima, jeziora i rzeki skute są lodem. Mimo, że uwielbiamy łowić na lodzie, to z utęsknieniem oczekujemy na majowe branie drapieżnika. W ramach przygotowań, a zarazem wspomnień z zeszłego sezonu, chcemy tym razem pokazać Wam przynętę naśladującą szczupaka. Zapraszamy do testu 3D Hybrid Pike od Savage Gear.

D.A.M. Effzett Longhorn

Przynęty gumowe bez wątpienia należą do najbardziej popularnych przynęt spinningowych. W naszych pudełkach mnożą się niemal przez cały sezon. Producenci doskonale wiedza o tym, że my wędkarze bardzo mocno polubiliśmy silikonowe wabiki, i nieustannie proponują nam jakąś innowację. D.A.M Longhorn to kolejny przedstawiciel nowego modelu przynęty przygotowanej celowo pod określone gatunki ryby. Zapraszamy do naszej recenzji.

Kołowrotek Spinningowy DAM QUICK FZ DLX-930

Jeszcze kilka lat temu kołowrotki niemieckiej firmy DAM były bez wątpienia synonimem jakości i trwałości. Po wielu latach, ponownie mamy możliwość sprawdzić młynki tej firmy. Od całkiem niedawna w Polsce szeroko dostępne są modele z serii Quick. Tym razem zajęliśmy się modelowi FZ DLX 930.

Kurtka wędkarska Ropiks

Odzież wędkarska jest tematem bardzo częstych rozmów między wędkarzami. Jak wiadomo, prawidłowo dobrana i dobra jakościowo odzież ma wpływ na to jak nam się łowi oraz jak długo jesteśmy w stanie wytrzymać na łowisku. Oczywiście wybór jest spory i tym testem chcielibyśmy wam przybliżyć jedną z propozycji polskiego producenta – kurtkę wędkarską firmy Ropiks. Zapraszamy na test.

Kołowrotek Okuma Pulzar PZ-30a

Dzisiejszy rynek wędkarski oferuje nam masę modeli kołowrotków w przeróżnych cenach, poczynając od tych plastikowych z marketu za 25 zł, a kończąc na młynkach kosztujących kilka tysięcy. Oczywiście wszyscy producenci chwalą się nowinkami technologicznymi w zakresie konstrukcji swoich produktów, a mimo to wielu z wędkarzy przy zakupie kieruje się przede wszystkim niską ceną. Niemniej jednak nieduży koszt zakupu nie musi wiązać się z wątpliwą jakością. Z tego powodu chcemy przedstawić recenzję jednego z modeli kołowrotków marki Okuma.

Kołowrotek muchowy Robinson Trigone

W związku z tym, że bardzo lubimy wędkarstwo muchowe, które daj nam chwilę oddechu, spokoju i możliwość łowienia w najpiękniejszej scenerii, co jakiś czas na łamach Fishing-Testu pojawiają się testy sprzętu muchowego. Niedawno testowaliśmy wędkę, tym razem zaś kołowrotek firmy Robinson Trigone.

Savage Gear 3D Crucian Crank

Sezon letni dawno już za nami. Nie znaczy to jednak, że nie możemy przyglądać się przynętom przeznaczonym pod drapieżniki których szczyt żerowania przypada na miesiące wiosenno – letnie. Od dłuższego czasu testowaliśmy nowość na 2017 r. od Savage Gear. Fazę testów zakończyliśmy późną jesienią na poszukiwaniu szczupaków. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi spostrzeżeniami odnośnie wabika 3D Crucian Crank.

D.A.M Effzett Greedy Shad

Wielu wędkarzy łowiących na spinning, pomimo wypchanych do granic wytrzymałości pudełek z przynętami, ciągle poszukuje czegoś nowego. Producenci i dystrybutorzy doskonale wiedzą o tym fakcie, i nie pozwalają nam wędkarzom odpocząć od zakupów. Tym razem sprawdzimy gumę firmy D.A.M.

Keitech Swing Impact Fat 7.8"

Sezon na drapieżniki w pełni, a my wpadliśmy w szał łowienia na duże przynęty. Przeglądając oferty różnych producentów bardzo szybko zwróciliśmy uwagę na ofertę firmy Keitech. Zapewne duża grupa wędkarzy kojarzy gumę Swing Impact Fat, która sprawdziła się przy łowieniu sandaczy i okoni. Obecnie model ten dorobił się brata w wersji big, czyli 7,8” - przekładając na polskie jednostki około 20 cm gumy. Nie mogliśmy przejść obok niej obojętnie, dlatego zapraszamy do testu.

Krzesło wędkarskie Caperlan CSB Feeder Adjust+

Tym razem w nasze ręce wpadł sprzęt, który został stworzony aby ułatwić życie wędkarzom, a mianowicie krzesło wędkarskie typu CSB dedykowane pod wędkarstwo feederowe. Od takiego typu sprzętu oczekujemy jednak nie tylko wygody, ale również funkcjonalności oraz dobrej jakości. Sprawdźmy zatem, czy odnajdziemy te cechy w krześle feederowym od firmy Caperlan.

Haki offsetowe Mikado Jaws

Wędkarstwo zmienia się niemal każdego dnia. Wędkarzom stawiane są coraz to nowe wyzwania. Po jednej stronie mamy chimeryczne ryby, po drugiej ciągle nowe pomysły i innowacje producentów sprzętu wędkarskiego. Nowe systemy zbrojenia ciągle to innych przynęt gumowych. Zapewne wielu z nas próbowało swoich sił w wykorzystaniu haków offsetowych. Zbroiliśmy nimi klasyczne gumy z czeburaszką, montowaliśmy do drop shota, jednak często mieliśmy kłopot z dostępnością haków oraz ich ceną. Dziś w sklepach jest niemal wszystko - czy nowości zawsze okazują się godne polecenia?

D.A.M Effzett Nova Spin 270 cm/7-21 g

Jesień trwa w najlepsze. Wielu spinningistów z sukcesem poszukuje okazałych drapieżników. Łowienie jesienno-zimowe nie należy jednak do łatwych. Dobrej klasy sprzęt z pewnością okaże się przydatny w tych trudnych warunkach. Podpowiadamy dziś, czy pomocny będzie kij z oferty marki D.A.M. Przed nami nowość z 2017 r. - jeden z reprezentantów uznanej serii Nova Spin.

Mikado Fly MLX Streamer 9'6 #6

Ostatnimi czasy na łamach Fishing Testu opublikowaliśmy test kołowrotka muchowego. Teraz nadszedł czas na zaprezentowanie wędki przeznaczonej do tej samej metody. Zapraszamy do testu kija muchowego Mikado model Fly MLX Streamer 9'6 #6.

Okulary BluWater Buoyant GT Blue

Dzisiejszy test będzie poświęcony produktowi, który części wędkarzy może wydawać się zbędny, a o tej porze roku jakimś totalnym nieporozumieniem. Będą nim okulary polaryzacyjne firmy BluWater model PL Buoyant GT Blue. Przybliżymy Wam tą jeszcze nieznaną w naszym kraju firmę oraz udowodnimy, że takie okulary to konieczność dla każdego, kto spędza dużo czasu na zewnątrz.

JMC Full Moon Cast 213

Wędkarstwo castingowe staje się coraz bardziej popularne. Od ciężkich jerków powoli przeszliśmy do przynęt o średniej wadze. Jak jednak obserwujemy, wędkarze coraz częściej wymagają od producentów wędek, które będą mogły być zaadoptowane do najlżejszej odmiany spinningowania, czyli do popularnej dziś metody ultralight. Z tą myślą zapraszamy na test wędki JMCadventure Full Moon Cast 213!

Okuma Zeon ZN-40a

Wędkarstwo to wielodziedzinowe hobby, jednoczące ze sobą różne pokolenia, które zwłaszcza wśród początkujących łowców, wiąże się z eksperymentowaniem, lawirowaniem między metodami i wyborem tej najbardziej odpowiedniej. Każda nowa droga wędkarska często wiąże się z dodatkowymi wydatkami na zmianę sprzętu. Aby już na początku nie zrujnować swojego budżetu, warto zainwestować w sprzęty uniwersalne, które coraz częściej posiadają bardzo zachęcające parametry. Kołowrotek Okuma Zeon ZN-40a, jest jednym z przykładów takiego sprzętu, który możemy zastosować niemalże na każdym łowisku. Czy jednak aby na pewno sprawdza się on na we wszystkich warunkach? Przekonajmy się.

Savage Gear LRF 0,5-7 g

W tej chwili wielu mieszkańców naszego kraju popada w głęboki smutek, ponieważ nastał koniec lata. Pośród nich znajdzie się jednak rzesza zapalonych wędkarzy, którzy nie mogą się doczekać jesiennej słoty, pierwszych przymrozków, jak i pierwszego śniegu. To czas przez wielu uważany za najlepszy, aby uzupełnić swoje wpisy złowionych metrówek zanim zaczną się okresy ochronne. My radzimy zrobić sobie chwile odpoczynku od ciężkich holi, i dać zregenerować się mięśniom naramiennym oraz obręczy barkowej. Dla zainteresowanych przychodzimy z pomocą i publikujemy test sprzętu, a dokładniej kija, który za sprawą swojej lekkości pozwoli na całodzienne łowienie bez efektu zmęczenia. Jest to wędka marki Savage Gear z serii LRF. Zapraszamy do recenzji.