Plecionka JMC 8X

Jesień to kulminacja sezonu na drapieżniki. Właśnie teraz zapolujemy na grube okonie, szczupaki i sandacze. Do naszych zestawów bezwzględnie potrzebna będzie dobrej jakości plecionka. Kolejny raz w krótkim odstępie czasu przedstawiamy produkt w tej kategorii.

Charakterystyka ogólna

Jakiś czas temu dotarliśmy do linki wcześniej nam nieznanej. Tajemnicza nazwa i marka była dla nas wyzwaniem. Linki nawinęliśmy na trzy zestawy. Zaczęliśmy od lekkiej sandaczówki, następnie w ruch poszedł średni kij kogutowy, a na końcu jerkówka. Całość stanowiła doskonały obszar testowy dla nowej plecionki na rynku polskim. Jako pierwsi w kraju testujemy plecionkę ośmiosplotową firmy JMC. Pole manewrów testowych to stołeczna Wisła.

plecionka jmc adventure3

Jakość wykonania

Przyznać musimy, że zaskoczyło nas kilka rzeczy. Po pierwsze konfekcjonowanie. Nie jest krzykliwe, przypomina nieco stare amerykański linki zapakowane w pospolity blister. W odróżnieniu od wielu produktów tego typu, plecionka JMC nawijana jest na szpulce w odcinkach 300 metrowych. Nieco szkoda, że producent na tę chwile nie podsiada w ofercie mniejszych szpul np. w odcinkach 130 m. Koniecznie należy też rozbudować gamę plecionki o kolor zielony.

plecionka jmc adventure1

plecionka jmc adventure2

plecionka jmc adventure7

Sam produkt robi już na „sucho” spore wrażenie. Linka przypomina w dotyku drogie i ekskluzywne japońskie produkty tego typu. Plecionka jest śliska, wiotka i pozbawiona pamięci. Testując przeróżne węzły stwierdzamy dużą swobodę doboru odpowiedniego dla siebie, oraz utrzymywanie mocy. Z wielkim apetytem ruszyliśmy nad wodę.

plecionka jmc adventure11

plecionka jmc adventure14

plecionka jmc adventure15

Przeznaczenie

My oczywiście polowaliśmy ze spinningiem na drapieżnika. Plecionkę (0,15 mm) stosowaliśmy nawet w przynętach ważących 60 gram. Jednak najczęściej wykorzystywana była do sandaczowania przynętami od 10 do 30 gram. Tu stosowaliśmy plecionkę o grubości 0,10 mm. Dostępne grubości / wytrzymałości pozwolą nam wyposażyć się w kompletny zestaw, pozwalający łowić niemal wszystkie gatunki ryb drapieżnych występujących w naszych łowiskach. Jasną sprawą jest to, że linkę możemy z powodzeniem zastosować do innych metod niż spinningowe.

plecionka jmc adventure13

W akcji

Po pierwsze nawijanie. Zaskoczyła nas swoboda układania linki na szpuli kołowrotka i bez znaczenia, czy były to młynki spinningowe czy multiplikatory. Plecionka w multiplikatorze nie zakleszcza się między zwojami. Linka jest cicha, nie słychać jej na przelotkach wędek. Jaskrawy, żółty kolor w nieznacznym tylko stopniu odbarwia się podczas użytkowania. Co ciekawe, linka nie chłonie brudu z tak zanieczyszczonej wody jak Wisła, dzięki czemu mamy ułatwione obserwowanie plecionki podczas prowadzenia przynęty.

plecionka jmc adventure3

plecionka jmc adventure4

plecionka jmc adventure5

plecionka jmc adventure6

plecionka jmc adventure8

No i na koniec najważniejsza sprawa. Moc i wytrzymałość. Plecionka JMC jest bardzo mocna i trzyma parametry na węźle i na linii znacznie poza opisem wytrzymałości podanym na opakowaniu. Co ważne, łowienie w trudnych warunkach z zaczepami nie wpływa w znaczący sposób na parametry produktu.

plecionka jmc adventure9

plecionka jmc adventure10

plecionka jmc adventure12

plecionka jmc adventure16

plecionka jmc adventure17

Cena

Mamy kolejne spore zaskoczenie. Trzystumetrowy odcinek linki kosztuje 85 zł. To bardzo atrakcyjna cena, która deklasuje plecionki wędkarskie dostępne w większości na rynku, nawet spośród tych bardzo uznanych.

plecionka jmc adventure20

Ogólne wrażenie

Świetna i tania plecionka. Jesteśmy zaskoczeni, że inni producenci, nawet ci mocno obecni na polskim rynku, nie potrafią zaoferować produktu tej jakości w podobnej cenie. Przewidujemy, że linka JMC w niedługim czasie zyska sobie całą rzeszę fanów i klientów. My przyznajemy plecionce wyróżnienia "Wybór redakcji", "Super jakość" i "Korzystny zakup".

plecionka jmc adventure18

Biorą udział w konwersacji

Komentarze

• Paweł

Po skontaktowaniu się drogą mailową z firmą JMC, skontaktował się z mną telefonicznie przedstawiciel firmy. Okazuję się, że faktycznie nastąpiła zwykła pomyłka i dostawca w kilku szpulach pomylił rozmiary. Oczywiście otrzymam linkę we właściwym wymiarze a nawet w ramach przeprosin będzie gratis. Jestem miło zaskoczony szybką i pozytywną reakcją firmy JMC co potwierdza tylko wysoką jakoś produktów i dbałość o klientów i szacunek do nich i ich pasji. Pozostaje mi tylko przeprosić autorów recenzji i życzyć nam wędkarzom aby więcej firm na polskim rynku tak dbało o klienta jak firma JMC. Przyjmując fakt, że zaistniała sytuacja to zwykła pomyłka, która może zdarzyć się każdemu, mogę szczerze polecić plecionki firmy JMC bo tak jak napisałem wcześniej linka jest naprawdę wysokiej jakości i niejedna dużo droższa zostaje daleko, daleko w tyle za JMC. Zatem przepraszam za pochopne wnioski i oskarżenia oraz wynikłe zamieszanie. Pozdrawiam serdecznie

No ładny psikus. Czyli skoro linki 0,12 i 0,15 wyglądają podobnie jak linki innych producentów to przekłamane są tylko 0,08 i 0,10. Może po prostu to te same linki tylko inna naklejka na szpuli...
    Zostałem z 600m plecionki około 0,16 i dalej nie mam co nawinąć na dwa najmniejsze młynki... Chyba już nie będę ryzykował i kupię następnym razem coś sprawdzonego.

• Marcin

Plecionka 0.10 wygląda na 0.14 nawet 0.16

• Waldek_Zabrze

Ja też mam tę plecionkę w trzech rozmiarach. 12, 15 i 08. Dwie pierwsze są bardzo dobre i cieniutkie a wspomniana 08 grubsza od 12 może nawet 15. Niestety nie mam jak zmierzyć ale wizualnie, grubość (12 i 15) wyglądają podobnie jak Power Pro / Kamatsu. Z tymi porównywałem. Produkt jest dobrej jakości i jestem z linek zadowolony jednak coś mi się wydaje że jest jakiś psikus z tą grubością 08!
    Na tę linkę łowiłem już jesienią i sprawdziła mi się bardzo dobrze. Chyba nawet lepiej niż znane produkty za ponad 100zł.

• Paweł

Witam.
    Zakupiłem plecionkę na szpuli 300m grubość 0,08mm. Przeznaczenie wędka Dragon Moderate 3-15, okoń i pstrąg. Przynęty do 12gr. Jakież było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem co dostałem. Plecionka gładka, równy splot, faktycznie robi wrażenie posiadania owalnego przekroju. W dotyku dość mi miękka i faktycznie nie zachowuje kształtu. To tyle plusów.
    Pierwsze co się rzuciło w oczy to grubość. To jakiś żart. Na oko widać że to prędzej 0,16 jak nie lepiej.
    Porównałem pod lupką z plecionką kupioną w sieci marketów skandynawskich Biltema, 4x, o góbości 0,16. Niestety JMC jest jeszcze zauważalnie robi wrażenie grubszej. Dalej porównałem z 0,12 jednej z popularnych na Alle zielonych plecionek Dyanem czy jakoś tak. TU TO SAMO. Dalej pletka chyba od Smoka. Tu 0,10 wydaje się być o połowe cieńsza(niestety ten smok strasznie brody robi, co drugi rzut broda, plecionka jest szorstka i się kleszczy, może jakiś bubel ale pletka z tych tańszych). Odkopałem suwmiarkę bo niestety ni miałem dostępu do mikrometru i zmierzyłem. Zmierzyłem odpowiednio : JMC 0,08=0,20-0,22 , Biltema 0,16=0,25-0,27, Smok 0,10=0,15-0,17 , Biltema 0,12=0,20.
    Dla mnie w tym przypadku to produkt porażka. Jeśli przyjmiemy do tego deklarowaną wytrzymałość 8lb , a taką mam wędkę-właśnie do 8lb, to przy tej grubości to delikatnie mówiąc lipa i to biorąc pod uwagę fantazję producentów jeśli chodzi o wytrzymałość. Co z tego że gładka itd...
    Dziwi mnie fakt że doświadczenie wędkarze któzy nie jedną linkę widzieli i na nie jedną łowili pominęli tak ważny aspekt.
    Napiszę do JMC czy przyjmą reklamacje po czasie bo obecnie przebywam na północy.
    Testującym życzę większego obiektywizmu.
    Pozdrawiam

• Michał

Mógłbym wiedzieć na czym Tomku opierasz swój wpis? Czy nikt już nie może poza wiodącymi markami zaoferować produktu, który może być konkurencyjny jakościowo i cenowo na rynku? Przed pisaniem takich opinii, radziłbym wypróbować tę plecionkę. Ja tak zrobiłem i mogę potwierdzić wytrzymałość tej plecionki oraz gładkość, używałem i używam jej nie tylko na Wiśle, ale również na kamienistym jeziorze w Finlandii. Według mojej oceny ta plecionka dla mnie zdała egzamin na 5+.

• tomek

artykuł śmierdzi sponsoringiem

dlaczego mój komentarz nie jest widoczny ?

• oko

@zioemnk tu na pewno http://jmcadventure.com/pl/41--zylki-i-plecionki a poza tym nie wiem

• zioemnk

Witam, gdzie można nabyć tą plecionką ?